ארבע שעות וחצי ארכה הערב (ראשון) חקירתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו במעונו ברחוב בלפור בירושלים, שם הוא עומת על ידי חוקרי היחידה לחקירות הונאה בלהב 433 בראשות ראש היחידה תת ניצב כורש בר נור, עם עדויות בפרשות 1000, הידועה כפרשת המתנות ו-2000, הידועה גם כפרשת ידיעות אחרונות. על פי מקורות המעורים בפרטי החקירות, חוקרי המשטרה מאמינים כי החקירה בפרשת המתנות ככל הנראה מוצתה, ונתניהו לא הצליח להפריך את החשדות נגדו, כפי שעלו בעיקר מעדותיהם של ארנון מילצ'ן ועוזרתו האישית הדס קליין.



לעומת זאת, בפרשת יחסיו של נתניהו עם מו"ל ידיעות אחרונות ארנון מוזס, החוקרים מאמינים כי יש צורך בלפחות חקירה נוספת אחת, שתיערך השבוע, אך במשטר סבורים כי למרות הצורך בחקירה הנוספת, ישנה תשתית ראייתית מספקת, אך ברצונם לבססה אף יותר. במהלך החקירה היום עומת ראש הממשלה עם עדותם של המיליארדר ארנון מילצ'ן ועוזרתו הדס קליין, וזאת בנוגע למתנות אותן קיבל לכאורה ממילצ'ן בעודו מכהן, בשווי של מאות אלפי דולרים.



נתניהו ומילצ'ן
נתניהו ומילצ'ן



"הבקשות ספציפיות, מילצ'ן ופאקר נאלצו להתחלק בהוצאות"



קליין שטחה בעדותה את ההתנהלות מול משפחת נתניהו והפניות שהתקבלו אצלה לקבלת מתנות כגון סיגרים, שמפניות ותכשיטים יוקרתיים וציינה כי מבחינתו של ה"בוס" שלה , זה כבר חצה את גבול הטעם הטוב והוא ניאלץ בעל כורחו להמשיך ולמלא אחר הבקשות ולו רק מתוך הבושה. "בכל זאת מדובר בראש ממשלה שמבקש, לא סתם אדם. אלו היו בקשות מדויקות ובשלב מסויים ארנון, שיתף בהן גם את חברו ושותפו העסקי המיליארדר ג'יימס פאקר כך שהמתנות נרכשו פעם על ידו ופעם על ידי פאקר בחלוקה ביניהם. זו סיטואציה לא נעימה" סיפרה קליין ופירטה מספר מקרים מביכים במהלך השנים האחרונות.



החוקרים שאחזו בחומר שהוביל לתפנית חדה בעלילה הגיעו לחיקור דין בלונדון במשכנו של מילצ'ן ולאחר שגבו ממנו עדות הודיעו לו כי ההתייחסות אליו משתנה ומעד הוא הופך לנחקר באזהרה. בשלב הזה מילצ'ן אישר את הפרטים שמסרה העוזרת האישית שלו וחיזק את החשדות כנגד ראש הממשלה לכאורה.



במשטרה מעריכים: השיחות עם מוזס - הצעה לשוחד



נציין כי גם בתיק 2000 סבורים החוקרים כי בידיהם ראיות מבוססות וזאת הן במסגרת איסוף ממצאים והן מעדותו של עד המדינה בתיק ארי הרו, שגם ביצע את ההקלטות. במשטרה סבורים כי גם במידה וההסכם בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס לא התקיים במלואו או לא התקיים כלל, עדיין היה כאן אירוע של הצעה לשוחד או קבלת טובות הנאה ומדובר בעבירות חמורות.



בכל מקרה בתום החקירה ייפגש הצוות הבכיר בלהב 433 עם היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט ועם פרקליט המדינה ניצן כדי להוביל לסיכום החקירה. נזכיר כי בראשית החודש הבא אמור ניצב יצחקי לסיים את כהונתו במשטרה וזאת אחרי שהסכים לדחות בחצי שנה את מועד הפרישה שלו ובימים אלו הוא עורך חפיפה למחליפו ניצב גדי סיסו.



הכוונה היא שניצב יצחקי יישאר בתפקידו עד לסיום החקירות האמורות כדי שיהיה זה הוא שיחתום על סיכום אותן חקירות. לגבי החקירה בפרשת הצוללות היא פרשת 3000 מסתמן כי לאור העדויות והחקירות האחרונות בעיקר של עורכי הדין דוד שמרון ויצחק מולכו מקורביו של נתניהו לא מין הנמנע כי ראש הממשלה יידרש למסור עדות במשטרה וזאת תתבצע ככל הנראה כבר בשבועות הקרובים.



בתום חקירתו המשיך נתניהו לצייץ כהרגלו "גם הערב אני בטוח לחלוטין: לא יהיה כלום כי לא היה כלום".