אחרי שהחורף די אכזב עד כה היום (שני) הגיעה אלינו מערכת חורפית ראויה לשמה. אחרי שכבר הבוקר חווינו ירידה בטמפרטורות, בהמשך היממה צפויים לרדת גשמים מקומיים בצפון הארץ ובאזור החוף, ולאחר מכן הגשמים יתחזקו ויתפשטו לאזור השפלה. כמו כן, יום שלישי צפוי להיות היום הגשום של השבוע, כאשר יירדו גשמים בעיקר בצפון הארץ ובמרכזה.



גם בצפון הנגב ייתכנו גשמים מקומיים ויהיה קיים חשש להצפות בערים לאורך החוף ואף חשש קל משיטפונות בבקעת הירדן, מדבר יהודה וים המלח. במקביל, תחול ירידה נוספת של 3-2 מעלות במידות החום והן יהיו כבר מתחת לממוצע.



בשלישי בערב הגשמים יחלו להיחלש בהדרגה וביום רביעי ייתכנו גשמים מקומיים, רובם קלים. מזג האוויר יהיה מעונן חלקית עד מעונן והטמפרטורות יוסיפו להיות נמוכות מהרגיל לעונה. חשוב לציין כי גם לאחר שהמערכת הגשומה תחלוף ימשיך להיות קריר.



המודלים מבלבלים


המודלים לחורף הצפוי לנו מבלבלים. השירות המטאורולוגי בבית דגן פרסם ברביעי האחרון את התחזית המעודכנת למזג האוויר הצפוי בחודשי החורף המרכזיים - דצמבר, ינואר ופברואר. מנהל השירות, ניר סתיו, מסר שבהסתמך על המודל המעודכן לחודש נובמבר, בחודשי החורף המרכזיים קיימת הסתברות של 35.2% שתקופה זו תהיה גשומה מהרגיל, הסתברות של 17.7% לתקופה ממוצעת והסתברות של 47.1% לתקוה שחונה, שהפירוש לה בפועל הוא שנת בצורת. 

"הנתון המפתיע בנתונים הוא הסתירות בין המודלים, שמסבירות את חוסר הוודאות, אבל צריך לקחת בחשבון שההסתברות היותר גבוהה היא לשנת בצורת", אמר סתיו. עוד ציין שהשנה שודרג המודל האירופי לתחזית ולמרות זאת הרגולציה העדכנית עדיין אינה מספקת לתאר את מנגנוני המשקעים המרכזיים בארץ וגם המודל המעודכן מעריך בחוסר ודאות את כמות המשקעים. 
 
זו כנראה אחת הסיבות לכך שגם במודל המעודכן התחזית לגשמים לא השתפרה ועומדת על פחות מ-50 אחוז. הוא ציין והוסיף כי "הסתברות זו, של 35.2%, גבוהה רק במעט מהטלת מטבע בה לכל אחת משלוש הקטגוריות סיכוי הצלחה הם 33.3%".

"היות וכאמור לעיל רמת הדיוק של התחזית העונתית היא עדיין נמוכה והיות ותסריטים מנוגדים מופיעים השנה בהסתברות גבוהה, למרבה הצער לא ניתן בשלב זה להעריך את המשקעים הצפויים בחורף הקרוב", מסכם סתיו.