במסגרת ציון היום הבינלאומי למניעת אובדנות תושק היום בכנסת השדולה למניעת התאבדות בראשות ח"כ יעקב מרגי (ש"ס). לבקשת ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני), החבר בשדולה, יציג משרד הבריאות נתונים עדכניים שגיבש לגבי מקרי ההתאבדות בארץ. 

מהנתונים שהגיעו לידינו עולה כי בשנת 2016 עמד מספר ניסיונות ההתאבדות הכללי ל־6,534. מדובר בעלייה משנה קודמת (6,409). 44% מתוך ניסיונות אלו אירעו בקרב צעירים עד גיל 24. סך המתאבדים נכון לשנת 2015 (הנתון העדכני ביותר) עומד על 342. מדובר בירידה הדרגתית משנת 2012, אז עמד מספר המתאבדים על 435. כמחציתם של המתאבדים הם בגילאי 44 ומטה. 
יו"ר ועדת החינוך התרבות והספורט ויו"ר השדולה, ח"כ יעקב מרגי, מסר: "הנתונים הנחשפים מציגים תמונה מדאיגה על מצב האובדנות בישראל. בטרם נכנסתי לשדולה פגשתי הורים שאיבדו את היקר להם מכל. כל אדם הוא עולם ומלואו. כמחוקקים אנו חייבים לעשות הכל בכדי למגר את התופעה. אחת ממטרות השדולה היא לסייע למשרדי הממשלה השונים בפתרון מערכתי של התופעה הכאובה והקשה הזאת".

חבר ועדת הרווחה והבריאות של הכנסת וחבר השדולה, ח"כ איציק שמולי, אליו הגיעו הנתונים: "כשקיבלתי את הנתונים הייתי בהלם מוחלט בעיקר ביחס לנתון המזעזע של 3000 ניסיונות התאבדות בכל שנה של בני נוער וצעירים עד גיל 24. זה פשוט מראה על כשל מוחלט של המערכות שכנראה לא מספיק מעורות ומדעות למה שקורה בזמן אמת אצלם. חייבים להגביר את תשומת הלב והמשאבים המופנים לצורך התמודדות עם התופעה הכאובה הזאת ובמובן הזה יש לברך על כינוסה של השדולה בראשות ח"כ מרגי היום".