דרמה בין שמיים לארץ: כוחות כיבוי מיוחדים פעלו היום (רביעי) לחילוץ מפעיל מנוף כבן 45 שהתמוטט לאחר שעבר אירוע לבבי על מנוף בגובה 40 מטרים ברחוב נתן אלתרמן בהרצליה. למקום הגיע מנוף כיבוי, ולוחמי האש עם צוותים רפואיים טיפסו לתא של מפעיל העגורן. לאחר שקיבל טיפול ראשוני התברר כי מצבו קשה.

חובש בכיר במד"א איציק שחור והפאראמדיקים של מד"א משה דננברג ואסף אירלנדר שהגיעו למקום סיפרו: "מדובר באירוע מורכב מאוד, מפעיל המנוף התמוטט תוך כדי הטיפוס על הסולם בגובה של כ 60 מטר. כשהגענו לאתר, ראינו אותו מחוסר הכרה, כשמפעילי מנוף אחרים מבצעים בו פעולות החייאה בסיסיות בגובה, בסיוע מנוף גבהים של הכיבוי עלינו עם ציוד רפואי לגובה של כ-40 מטר ובהמשך טיפסנו על סולמות המנוף עוד כ-20 מטר, הענקנו לו טיפול רפואי מתקדם בגובה תוך שימוש במכשיר מיוחד לעיסויי לב. ברגע שהדבר התאפשר, מפעילי מנוף נוספים שהיו באתר הורידו אותנו מהגובה עם העגורן עד לגובה המנוף של הכיבוי ומשם הגענו לקרקע, כאשר במשך כל פעולות החילוץ המשכנו לבצע בו פעולות החייאה".

המנוף בהרצליה, היום. צילום: כבאות והצלה

בחודש מרץ השנה מנוף קרס באתר בנייה ברחוב הירדן ברמת גן. חובשים ופראמדיקים העניקו במקום טיפול רפואי לפצוע במצב בינוני עד קשה ועוד פצוע במצב קל. הפצועים פונו לאחר מכן לבית החולים תל השומר.

דורון בצלאלי, חובש ביחידת האופנועים של איחוד הצלה שהגיע ראשון לזירת נפילת המנוף סיפר: "מדובר בנס שלא היו נפגעים מקרב האזרחים שחלפו במקום. המנוף קרס על הכיכר בסמוך לאתר בניה והמנופאי נפצע בינוני עד קשה. הענקתי לו טיפול רפואי ראשוני בזירת האירוע כשהוא סובל מפגיעה בראשו וחבלות בפלג גופו העליון".

פאראמדיק מד"א עודד שינקמן סיפר: "יצאנו מבית חולים חזרה לתחנת מד"א כשלפתע ראינו מולנו מנוף שקורס. תוך כדי שאנחנו מדווחים במהירות למוקד המבצעים של מד"א על האירוע הגענו למקום. בתוך המנוף שקרס נלכד גבר כבן 38, יחד עם פועלים מהאתר חילצנו אותו בהכרה כשהוא סובל מחבלות בראש ובגפיים. הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני בשטח ופינינו אותו במצב בינוני ויציב לבי"ח".