המחאה נמשכת: ארגון המורים ממשיך את העיצומים בבתי הספר העל־יסודיים. הלימודים בבתי הספר התיכוניים בתל אביב, ירושלים ובאר שבע הושבתו היום (חמישי). כזכור, שלשום השבית ארגון המורים את הלימודים בתיכונים בכל רחבי הארץ, ואתמול התקיימה שביתה בערים אילת, אשדוד, עכו ובחיפה. היום, כאמור, ממשיך הארגון בעיצומים בשלוש הערים הגדולות.



בארגון המורים טוענים כי הם ממשיכים בעיצומים עקב חוסר ההתקדמות במשא ומתן עם משרד האוצר ובשל התבצרות האוצר, כלשונם, בעמדותיו וסירובו להגיע להסכם בתום לב ומתוך רצון לקדם את מעמד המורה ותנאי העסקתו.



הדרישות העיקריות שהציג יו”ר ארגון המורים רן ארז למשרדי האוצר והחינוך הן תוספות שכר מיידיות לשכר ההתחלתי של מורים חדשים, כדי שיתחילו ממשכורת של 8,000 שקל ברוטו, במקום 6,400 שקל, תוספת שכר מיידית של 600 שקל למורים ותיקים יותר, תוספת גמולי השתלמות ותקנים, מענקי הצטיינות ותוספת שכר למנהלים.



ארז הוסיף כי רבות מהתביעות הנוספות של הארגון אינן עולות כסף, אך משפרות באופן משמעותי את תנאי העבודה של המורים בבתי הספר.



במשרד האוצר טוענים כי על אף שהמו”מ מתקיים זה חודשים רבים, ולאחר שהונחו הצעות רבות לסיומו, בחר ארגון המורים להציב דרישות מקדימות בעלות תקציבית גבוהה, שעיקרן להיטיב עם המורים הוותיקים על חשבון המורים הצעירים.



מלשכת שר החינוך נמסר בתגובה: “השר בנט נחוש לקדם את מעמד המורה בישראל, ואת זה עושים לא רק במילים יפות אלא במעשים ובתגמול ראוי. איכות ההוראה תלויה באיכות המורה ונעשה הכל שהטובים ביותר יגיעו אלינו”.