חבר הכנסת יואב קיש (הליכוד) פנה היום (ראשון) למפכ"ל המשטרה רוני אלשיך בבקשה לבדוק האם מעצרה של פעילת שכונות דרום תל אביב, שפי פז, במהלך הפגנה מול בית נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות לא עמד בניגוד להוראת ביהמ"ש. על פי ח"כ קיש, מעצר מפגינים עומד בניגוד להנחיה אותה העביר בג"ץ כאשר אישר את ההפגנות סמוך לביתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בפתח תקווה.



במכתבו אל המפכ"ל כתב ח"כ קיש כי: "על פי החלטת בג"ץ מתאריך ה-24.8.17, בתגובה לעתירה נגד ההפגנות, הותרו ההפגנות כגון ההפגנות מול ביתו של היועץ המשפטי אביחי מנדלבליט בפתח תקווה אף ללא הוצאת רישיון. נא התייחסותך האם בעצם קיומו של מעצר זה לא נעשה מעבר על החלטת בג"ץ הנ"ל". בנוסף לכך, עם מעצרה של פז, שדווח אתמול ב"מעריב-אונליין", צייץ קיש בטוויטר: "‏בג"ץ נגד בג"ץ. החלטה אחת מאפשרת הפגנות ליד ביתם של עובדי ציבור והחלטה אחרת שזה ביתה של השופטת חיות אוסרת הגעה להפגנה. מדינת חוק אמרנו?".





כזכור, במהלך הפגנה שנערכה אמש מול ביתה של הנשיאה חיות בתל אביב, נעצרה פז, פעילת שכונות דרום תל אביב שמוחה על מדיניות הממשלה בנוגע למסתננים וקוראת לסילוקם מהארץ.  "מישהו, שהרבה מעל המשטרה, החליט להזיז אותנו, למרות ההפגנות הלא- אלימות שלנו. עם זה היינו מסתדרים אבל עם הגדרות שהציבו לנו? בנו שטח סטרילי, הקימו גדרות, משולשים, מרובעים - לא ראיתי דבר כזה בחיים, כמות כזאת של משטרה", סיפרה שפי אחרי מעצרה, והוסיפה כי הייתה "מלחמה בין נשים בנות 70 ליס"מניקים. הפעילות שלנו חטפו מכות, אני ראיתי סרטונים בהם נשים עפו על הרצפה וחטפו מכות יבשות". ההפגנה מול ביתה של חיות נערכה זה השבוע השישי ברציפות, בעוד בשבועות הקודמים לכך נערכו ההפגנות מול ביתה של הנשיאה הקודמת, מרים נאור.



"מלחמה בין יסמ"ניקים לבין זקנות בנות 70", צילום: דניאל כהן
"מלחמה בין יסמ"ניקים לבין זקנות בנות 70", צילום: דניאל כהן