מחאות החרדים הקיצונים נגד הגיוס נמשכו גם היום (ראשון), כאשר עשרות חסמו את צומת הרחובות יפו ושרי ישראל וכן את תוואי הרכבת הקלה. לאחר מכן עברו המפגינים לחסום את הכניסה לעיר. כ-36 מפרי סדר שלא נענו להוראות השוטרים לפנות את החסימה נעצרו על ידם. מפר סדר שלא חש בטוב קיבל טיפול ראשוני על ידי השוטרים שהזעיקו את אנשי מד"א שפינו אותו מהמקום.



המחאה נגד הגיוס בירושלים. קרדיט: משה בלוי
חברי מועצת העיר ירושלים מטעם תנועת התעוררות. עופר ברקוביץ, עינב בר-כהן ויואב בקשי-ייבין, שיגרו מכתב לניר ברקת ראש עיריית ירושלים, בו הם דורשים להטיל סנקציות תקציביות על בני בריתו הפוליטיים מטעם הפלג הירושלמי. במכתב נכתב כי חברי התנועה "דורשים להתערב מידית במשבר, להבהיר לפלג הירושלמי כי אם ייחסם עוד כביש אחד בבירת ישראל, ישללו מהם סמכויות ותקציבים בהתאם. חוסר פעולה סביב הפרות הסדר כמוהו כהודעה ברורה שהברית והקומבינה הפוליטית, שוב פעם, חשובים לכבודו יותר מאשר התושבים שקורעים תחת הנטל ונמצאים במצור".
כמו כן, הוסיף יו"ר התנועה עופר ברקוביץ כי "הציבור הירושלמי, כולל רוב הציבור החרדי, סובל מהשתוללות הפלג הירושלמי, מחסימות הכבישים והפקקים. רק ראש העיר ניר ברקת נאלם דום ונמנע מכל גינוי. אי אפשר שלא לחשוב שהכל על רקע קומבינה פוליטית שעשה עם הפלג הירושלמי. הפעם היחידה בה התערב ברקת הייתה כאשר איימו בפלג לפגוע במרתון, האם הפגיעה בכלל התושבים בשגרה חמורה פחות מפגיעה חד פעמית באירוע גרנדיוזי? שוב פעם מוכיח ברקת כי סדרי העדיפויות שלו עקומים ושגויים וכי הוא איננו מרוכז 100% בירושלים".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "ראש העיר ירושלים ניר ברקת שוחח עם מפקד מחוז ירושלים במשטרה ניצב יורם הלוי וביקש ממנו לפעול ביתר תקיפות כלפי מחאות הלא חוקיות בבירה". הגיע הזמן לשים סוף לשיבוש החיים של תושבי ירושלים. זכות ההפגנה היא זכות מקודשת, כשהיא נעשית עפי החוק. כל מי שפורע חוק מכל סיבה צריך להיות מטופל ביד קשה ועל המשטרה להפעיל את כל האמצעים העומדים לרשותה לפזר הפגנות לא חוקיות.  אני קורא למשטרה לאפשר את שגרת החיים בעיר, לצד מתן זכות המחאה כל עוד היא נעשית באופן חוקי. כמו כן בכוונתי לפנות לממשלה שתוביל את החרפת ענישה ומתן כלים יעילים למשטרה למנוע ממפגינים לפגוע בציבור".