בסרטון שמפורסם היום (שלישי) וצולם דרך קסדת אחד הכבאים, נראית זירת הפיצוץ ביפו אמש במבט מבפנים, לאחר שכוחות הכיבוי נכנסו למבנה בחיפוש אחר לכודים. ההרס הרב נראה מכל עבר, כאשר המקום חרב לחלוטין. משטרת ישראל עיכבה היום לחקירה שלושה בני אדם בחשד למעורבות בפיצוץ, בו נהרגו שלושה בני אדם.



בנוסף לכך, ולאור העובדה שממצאי החקירה הראשוניים של חוקר הדליקות לא הובילו לתוצאות חד משמעיות שמדובר אך ורק ברשלנות, משלבים עתה חוקרי המשטרה וכב"א כוחות, ובוחנים אפשרות לפיה הפיצוץ אירע כתוצאה מפעולה מכוונת - בין אם הצתה ובין אם אירוע בעל אופי פלילי אחר.



כמו כן, חקירת האירוע נמסרה לידי צוות חקירה מיוחד וקיבלה תעדוף בשל חומרתה, ובנוסף לחקירת נסיבות הפיצוץ עצמו, בודקת המשטרה האם המבנה שקרס שימש להלנת שוהים בלתי חוקיים משטחי יהודה ושומרון. אחד המעוכבים לחקירה הוא בעל המבנה עצמו. כזכור, אתמול בלילה אירע פיצוץ עז במבנה ברחוב יפת ביפו, וכתוצאה ממנו נהרגו עלי אבו ג'מעה, בן 24 מטייבה ורימון חורי, בן 18 מיפו ותושב השטחים ששמו עדיין לא פורסם.



מפקד מחוז דן בשירותי הכבאות וההצלה יואב גדסי אמר בזירת הפיצוץ כי "זה היה אירוע קשה מאוד והסבירות הגבוהה ביותר היא למעורבות של גז. הוצאנו בלונים של גז מהמקום. חלקם מלאים וחלקם לא. זה היה פיצוץ נפחי ברמה חזקה מאוד. הריכוז הגבוה של גז, חומרים דליקים וצבעים גרמו לנזק הכבד ולאבידות הקשות בנפש. זו הייתה תערובת של קטלנית של בלוני גז וחומרים דליקים".



גדסי ציין שלעסק עם חומרים דליקים שמוכנסים בו בלוני גז היה צורך לקבל אישור משירותי הכבאות. להערכתו, "אם הדליפה הקשה הייתה מתרחשת בשעות היום ייתכן שאנשים היו מתריעים בשל הריח החזק, אבל מאידך, פיצוץ בעוצמה כזו חזקה ביום היה מוביל למספר נפגעים גבוה ביותר לעוברי אורח וכלי רכב הנוסעים בצפיפות ברחוב הסואן".