החלק השני של התחקיר על שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, פורסם הערב ב"החדשות". מהתחקיר עולים פרטים נוספים על הדרך בה דנון מינה באמצעות המועצה הציונית פעילי ליכוד להם הועברו משכורות על תפקידם. בין היתר הנחה דנון את המועצה הציונית לגבי התפקידים בערים שונות. בבית שאן אמר כי צריך לדבר עם ג'קי לוי. באור יהודה מישהו שמקובל על ראש העיר. בראשון לציון ימונה איש של שלמה לוי - פעיל ליכוד.



בנצרת עילית אמר דנון כי צריך לדבר עם ראש העיר, שמעון גבסו, פעיל ליכוד ותיק שהורשע בפלילים. בנו אלירן ממונה לאחר השיחה איתו למנהל הפעילות הלא יהודיות במועצה הציונית, גם כן בשכר. גבסו הצעיר ניצל את תפקידו להקים מערך של פעילים דרוזים, שיפעלו על מנת לסייע לדנון דווקא בפריימריז של הליכוד.



 


עוד פורסמה רשימה של רכזי המועצה בערים שונות, כולם קשורים לליכוד. בבית דגן ורד לוי כלתו של פעיל ליכוד, במטה יהודה הדר בן ציון, חבר מרכז. בבאר שבע, הרווה מימון יו"ר הסניף. רכז נכי צה"ל רצון שרעבי, חבר מרכז. בפתח תקווה דבי מליחי, אשתו של חבר מרכז. בכרמיאל, אבי דמתי, יו"ר הסניף. בנשר פרדי מליק, חבר מרכז שהורשע בפלילים.

בנוסף ארגנה המועצה הציונית כינוסים, בהם השתתפו אנשי ליכוד ודנון הוזמן לנאום בהם, בהם שחזור של כ"ט בנובמבר מלפני שנתיים וכנס נגד BDS. גם לאירוע הנוכחי לציון כ"ט בנובמבר שנערך באו"ם הוזמנו פעילי ליכוד רבים שתועדו ביחד עם דנון.

מדנון עצמו נמסר בתגובה כי "חשוב לציין שאני פעיל בשירות הציבורי למעלה מ-20 שנה בתפקידים רבים, מעולם לא נפל שום דופי בהתנהלות שלי, אני מחויב להמשיך לפעול ולקדם את דרכי הציוניות, בדיוק כמו שאנחנו עושים פה היום. 

מהמועצה הציונית נמסר בתגובה: "הטענות בכתבה מופרכות וחסרות שחר. אנשי המועצה ממלאים את תפקידם על בסיס ערכי הציונות, אהבת הארץ ותרומה למדינה".

סכומי כסף גדולים מקק"ל

החלק הראשון של התחקיר פורסם אתמול וחשף הקלטות יוצאות דופן של שגריר ישראל באו"ם, מהם עלה כי האחרון הקים מערכת שדרכה חילק תפקידים, ואף העביר תשלומים, לעשרות פעילי ליכוד, מכספי ציבור, זאת בתמורה לתמיכתם בו. 

לפי הדיווח, כאשר דנון עמד בראש "הליכוד העולמי", הוא התעניין במועצה הציונית, ובעמותה השייכת לה, אשר נקראת "עושים ציונות", ובשנת 2011 אף סייע למקורבו, יעקב חגואל, להפוך לראש העמותה. באותה עת הועברו מקק"ל, גוף שבו יש לדנון השפעה, סכומי כסף גדולים במיוחד ל"עושים ציונות", כולם, כאמור, מכספי ציבור, כאשר במקביל מספר העובדים הוכפל פי שישה. התשלום, כך לפי התחקיר, שולם להם עד ימים אלה, כאשר במסגרת זו ניתנו, לכאורה, כספים רבים גם ליועצים של דנון שמועסקים בעמותה.

במסגרת פעילותו של חגואל בעמותה הוא הקים מיזם חדש, שזכה לשם "אשכולות", ומטרתו הייתה, לכאורה, להפיץ ציונות בישראל. עם זאת, בפועל, הייתה זו תעשייה שסידרה השלמת הכנסה של אלפי שקלים בחודש לפעילים, ראשי סניפים ומקורביהם. 

עוד עולה מהתחקיר, כי השר לשעבר הורה בעצמו לעמותה להעביר כספים לחברי ליכוד, כך מתברר מתכתובות שהוצגו בכתבה, בהן תוארו ההוראות המדוברות. 

מ', חבר ליכוד מהצפון, שצוטט בתחקיר הצהיר כי "יש חודשים שעושים כסף על הדרך. כמעט לא עשיתי כלום, רק 'העתק הדבק' על כל דבר שעשיתי וקיבלתי את הכסף בתמורה".