טוויסט בעלילה: הלילה (רביעי) החליטו חוקרי תחנת משטרת ב"ש לעצור את החייל שהתלונן ביום שני האחרון על חטיפת נשקו בעת שהיה בצומת משמר הנגב, והוא נחקר עתה במעורבות בגניבת הנשק. כזכור בשני האחרון התלונן החייל במשטרה כי בעת שהיה בצומת משמר הנגב הותקף על ידי אלמונים ונשקו נגנב ממנו.



בעקבות התלונה הוקפצו למקום כוחות משטרה גדולים, שבמקביל לחקירה שנפתחה, החלו בסריקות אחר חשודים. האירוע נחקר בתחנת ב"ש והלילה, כאמור, בעקבות חשד שהתעורר אצל החוקרים בנוגע לאמינות גרסתו של החייל ומאחר ובגרסתו היו אי דיוקים, הוחלט לעצור אותו בחשד למעורבות בגנבת נשקו, הבוקר יידון בית משפט השלום בב"ש בהארכת מעצרו. 



רק לפני כשלושה חודשים גורמים בצה"ל אישרו כי לבסיסיו חדרו גורמים עבריינים, כך עולה מממצאים של ועדת בדיקה מיוחדת בעקבות גניבת 33 כלי נשק מסוג M-16 מנשקיה במחנה שדה תימן ליד באר שבע. הרמטכ"ל, רב אלוף גדי איזנקוט שקיבל אז את מסקנות הוועדה, אמר באותה עת כי "מדובר באירוע חמור שבו כלי הנשק עלולים לשמש למטרות טרור ופשע". 



דובר צה"ל, תת אלוף רונן מנליס, שתדרך עיתונאים בנושא זה, אמר כי בעקבות המסקנות החליט הרמטכ"ל לנזוף נזיפה פיקודית במפקד החטיבה אלוף משנה ירון פינקלמן, מח"ט גבעתי היוצא. אלוף פקוד הדרום אייל זמיר נזף נזיפה פיקודית באלוף משנה יהודה ואך, שמכהן כיום כמח"ט מילואים, אך ננזף בשל התרשלותו בפקוח על אבטחת הבסיס כשהיה בתפקיד סמח"ט החטיבה. כמו כן הודח מתפקידו רב סרן מהבסיס, רב סרן נוסף הועבר מתפקידו, וכן מפקד נגד בדרגת רב סמל מתקדם (רס"מ) על שהתרשלו בקביעת סידורי האבטחה במחנה.



מהתחקיר עולה כי במשך שנים נכנסו לבסיסי צה"ל קבלנים ועובדיהם בלי שעברו בידוק בטחוני ראוי ובדרך זו חדרו גם גורמים עבריינים כמו שהיה בשדה תימן. בעקבות זאת הוחלט להחמיר את הפיקוח על הקבלנים, קבלני המשנה ועובדיהם. מלאכת הבידוק הביטחוני, בדיקות הרקע ומתן סיווג בהתאם הוטלה על יחידת הממונה על הביטחון במערכת הביטחון (מלמ"ב). כל מי שיצטרך להיכנס לבסיסי צה"ל למטרות עבודה יאלצו לעבור את בדיקות הרקע האלה שימשכו ימים ואף שבועות.