המחלקה לחקירות שוטרים תעביר בימים הקרובים אל פרקליט המדינה שי ניצן, את דוח סיכום החקירה הראשית שערכה בהקשר לאירוע הדריסה באום אל חיראן, זאת אחרי שהיא תצרף אל הסיכומים גם את התייחסותה למסמך השב"כ, שניהל חקירה בזירת האירוע בעת פעילות המשטרה במקום. בדוח המסמך תצטרך מח"ש לקבוע האם מבחינתה אכן מדובר בפיגוע דריסה.



כזכור, בשבוע שעבר נודע למשטרה כי במסגרת סיכומי החקירה שהעבירה מח"ש באמצעות ראש המחלקה אורי כרמל, אל פרקליט המדינה ואשר נבחנה גם בלשכת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, נחשף לראשונה כי מסמך השב"כ שהתייחס לאירוע לא הגיע לידי מח"ש ולא זכה להתייחסות בדוח סיכום החקירה והסקת המסקנות.



בעקבות הממצא החריג הורה פרקליט המדינה להחזיר את התיק למח"ש לביצוע השלמת חקירה וכאמור לאחר שהועבר מסמך השב"כ לידי צוות החקירה, נערכים בימים אלו במח"ש לשלב בדוח הסיכום את ממצאי החקירה של השב"כ ולהחזיר את התיק לבחינתו של ניצן ולעיונו של היועמ"ש.



בנוסף ובנפרד מסוגיית מסמך השב"כ, בימים האחרונים נחקרו במח"ש מספר שוטרים שהיו מעורבים בתקרית ירי כדורי גומי במהלכה נפגע, לכאורה, ח"כ היימן עודה וזאת לאור בקשה שהופנתה מפרקליט המדינה לבצע השלמת חקירה גם בהקשר לאירוע הפרטני הזה.



במח"ש מבקשים לבחון האם מסרו השוטרים בחקירתם הראשונה גרסה אמינה, לנוכח תהיות שעלו עם חשיפת פרטים ראשונים ממצאי החקירה או שמא מסרו גרסאות שאינן קשורות לאירועים שהתרחשו בזירה.