ראש הממשלה המתפטר של לבנון, סעד אל חרירי, הודיע הערב (רביעי) כי "העניינים מתקדמים בכיוון חיובי", ולאור זאת הוא שוקל לחזור בו מהתפטרותו בשבוע הבא. לפני כשבוע חזר אל חרירי ללבנון והודיע לנשיא הלבנוני מישל עאון כי הוא משהה את התפטרותו. כעת נראה כי הוא מבקש לרדת מהעץ עליו טיפס עם הודעת ההתפטרות הדרמטית.



בהודעתו מלפני שבוע אמר חרירי: "הצעתי את התפטרותי לנשיא, וכיוון שרציתי להיות סבלני, הסכמתי לדחות את התפטרותי והחלטתי להמשיך ולהחזיק בתפקיד על מנת לקיים התייעצויות. אני מקווה שתשובתי לבקשתו של הנשיא תהווה תשוקה לדיאלוג אחראי".



אל חרירי הגיש את התפטרותו מהתפקיד בעת שהותו בריאד שבסעודיה. הוא הסביר את המהלך בכך ש"חיזבאללה הצליח ליצור עובדות בשטח בכוח הנשק שבידיו".



בהצהרה שנשא ושודרה בטלוויזיה לאזרחי לבנון, הסביר ראש הממשלה המתפטר: "אני חש סכנה לחיי, ומרגיש כי יש קנוניה להתנקש בי". ראש ממשלת לבנון המתפטר האשים כי "האווירה הציבורית הקיימת דומה לזו שהייתה בתקופה שלפני רצח אבי, רפיק אל-חרירי ב-14 בפברואר 2005".



עוד הצהיר אל-חרירי כי סירב להשתמש בנשק של חיזבאללה נגד אזרחי לבנון וסוריה, והדגיש: "לא נאפשר אף נשק חוץ מהנשק הלגיטימי של הרשויות בלבנון".



"ידיה של איראן באזור ייקטעו. בכל מקום שהיא מגיעה אליו מגיע עמה חורבן ומאבק עדתי", הבהיר. "לא נקבל שלבנון תהיה בסיס לאיום על ביטחון האזור. איראן מעוניינת מאוד בהרס העולם הערבי, והרוע שהיא שולחת לאזור – יגיע אליה כבומרנג", הוסיף.