ראש המוסד יוסי כהן התערב בסכסוך עסקי בין יבואני הרכב רמי אונגר ומיכאל לוי על זיכיון ההפצה של רכבי "קיה" הקוריאנים בישראל, כך אמרה הבוקר (חמישי) עיתונאית 'כלכליסט' זוהר שחר לוי, בתוכניתה של ענת דוידוב ב-103FM. "זהו סיפור שמתנהל כבר מאז 2008, מדובר על סיפור מתח מלא בתהפוכות", סיפרה. "במרכז הסיפור נמצא זיכיון רכבי 'קיה' בישראל, זיכיון שמקנה כסף רב לבעליו. הזיכיון היה בידי מיכאל לוי בשנת 2007 ועבר לרמי אונגר ואשתו, כולם שחקנים מרכזיים בשוק יבואני הרכב. מיכאל הגיש תביעה לבית המשפט בטענה שרמי אונגר שילם שוחד בקוריאה עבור הזיכיון".

העיתונאית הוסיפה: "לאחר מכן אונגר הגיש תביעה נגדית בטענה שלוי השיג מרגלים שאספו מידע רגיש מהמחשבים שלו והעבירו אותו הלאה. התברר כי האיש שאסף את המידע היה אבירם הלוי, סגן מפקד סיירת מטכ"ל לשעבר. בשנת 2016, אבירם הלוי החליט לחצות את הקווים ולעבור לעבוד אצל אונגר ושם חשף כיצד פרץ למחשבים שלו וכיצד התחזה כדי לדלות מידע על העברת הזיכיון".


"אתמול הגענו לבית המשפט, בו חשף אבירם הלוי כי ראש המוסד, יוסי כהן, התקשר אליו בזמן שהיה סגן יושב ראש המוסד והפעיל עליו לחץ להיפגש עם אונגר יחד עם אנשים נוספים", סיפרה לוי. "לפי דבריו אני יכולה להניח שליוסי כהן ישנם קשרים עם אונגר. יוסי כהן, כיום ראש המוסד, התבקש להגיע ולהעיד וסירב אך לא הכחיש שאכן יצר קשר עם הלוי".
 

כשנשאלה האם מותר ליושב ראש המוסד לסרב להעיד בפרשה השיבה: "המשפט עוד לא בסטטוס המשפטי הזה, אני מניחה שתהיה דרישה כזו בעתיד לפי היכרותי את הפרשה. אנחנו נמשיך ונעקוב. הדיון הבא אמור להתרחש עוד כשבועיים".
עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן