ח"כ אורלי לוי אבקסיס אמרה כי היא חשה "נבגדת" מהשרה מירי רגב לאחר שיוזמה שלה לגבי הדיור הציבורי טורפדה בכנסת ב-2016. לוי-אבקסיס האשימה כי השרה רגב "נקנתה בנזיד עדשים" לאחר שהחליטה לחסום את המהלך בוועדת הפנים ולמנוע ממנה את היכולת להצביע בה. חברת הכנסת אמרה את הדברים בראיון שישודר הערב (חמישי) בשעה 22:00 בתכנית "פגישה" עם רוני קובן בכאן 11.

"אני חושבת שזה אחד הרגעים הקשים שחוויתי בפוליטיקה, זו הבגידה הראשונה שם", אמרה לוי-אבקסיס. "אני ועוד אנשים הצטרפנו למאבק על הדיור הציבורי, על אותם ילדים שנותרו ללא קורת גג, שמפונים השכם והערב. מירי רגב ואני היינו יושבות ראש במשותף של הוועדה לדיור הציבורי. אני יו"ד הועדה לזכויות הילד אני רואה את המקרים של הילדים האלה ומה קוראה איתם ואני אומרת לה מירי הגיע הזמן. ואני קולטת שפתאום היא הולכת 'להבריז' לנו מהמאבק הזה".



"אמרתי לה: 'מירי, בשביל הדברים האלה הגענו לפוליטיקה, אנחנו לא יכולים להיות זרים לאנשים שגדלנו לצידם'", סיפרה חברת הכנסת. "ואז היא מסתובבת לנציגים של משרד האוצר ואומרת: 'תגידו לשר האוצר שאורלי לוי עושה פה שמות. שהיא מנסה להעביר פה משהו בניגוד לקואליציה'. אמרתי לה: 'אבל סגרנו את הדברים, הילד הזה שיסולק מהבית שלו, איך נצליח להביא אותו ללויאליות למערכת? נרצה לגייס אותו בגיל 18, ילדים שחוזרים מהצבא באמצע מבצע צבאי אין להם בית לחזור אליו'". 

 

לוי- אבקסיס הוסיפה: "העברנו את הסעיף ואותה גברת מירי רגב עושה לי ריוויזיה על סעיף שבכלל לא היה צריך להעביר אותו במליאה ודורשת שידיחו אותי מהוועדה, מהיכולת להצביע, וכך קורה. ואנחנו נופלים בנקודת זמן שיכולנו להביא בשורה אמיתית. אמרתי לה בארבע עיניים שאת הדרך המשותפת שלנו סיימנו, שאני מאוד מאוכזבת ואני אגיד לך עוד משהו: קנו אותה בנזיד עדשים".

מירי רגב. צילום: מרק ישראל סלם
מירי רגב. צילום: מרק ישראל סלם


כזכור, ח"כ לוי-אבקסיס הודחה ממפלגת "ישראל ביתנו" במאי 2016 והחליטה שלא להתפטר מהכנסת אלא להישאר בה כחברת כנסת עצמאית. היא הודיעה  כי בכוונתה להקים מפלגה חדשה. אביה הוא השר לשעבר דוד לוי. 

הראיון המלא ישודר הערב (חמישי) בשעה 22:00 בתכנית "פגישה" עם רוני קובן בכאן 11.