תושבי ערד ההמומים מהפיגוע, חזרו הבוקר (שישי) בחזרה לשגרה מלאה. בתי הספר פעלו כרגיל וכוחות המשטרה הרבים סיירו בעיר והראו נוכחות מלאה. כ-180 שוטרים תגברו וסיירו במוסדות החינוך והקנו לתושבים תחושת ביטחון. ההערכות במשטרת ישראל הן שהחזרה לשגרה עוד רחוקה ויישארו במהלך השבת בעיר עד שיווכחו מעל כל ספק שהמפגעים אינם נמצאים בגזרה או שייתפסו.

הם מתחו ביקורת חריפה על כוחות הביטחון ברשתות החברתיות. קרין מלכה, תושבת ערד כתבה: "פשוט לא להאמין, בזבזו מלא זמן בחיפושים בערד הבן אדם כבר בירדן מרוב שאננות". ליזט וקסמן רשמה: "בוקר קשה..מי יתן את הדין על המחדל הזה? וכן..זה מחדל..הדלת הייתה פתוחה..והם נכנסו בה..גדר היקפית ושמירה עכשיו". הערכת המצב הבאה תקבע, האם גם כוחות הביטחון יחזרו גם הם לשיגרה.

בתוך כך, המצוד אחר המחבלים שביצעו את פיגוע הדקירה בערד לאזורים נוספים בגזרה, וכעת הגיע לאזור דרום הר חברון. כוחות הביטחון סיימו את פעולות העיבוד והניתוח של זירת הפיגוע והילדים בעיר הכינו ציורים וברכות לשוטרים שסיירו בבתי הספר ותושבים הגיעו לזירת האירוע והניחו פרחים והדליקו נרות נשמה.

זרים שהונחו על ידי תושבי ערד. צילום: ירון רבינוביץ, עורך עיתון הצבי בערד


מוקדם יותר היום, סגן ניצב אבי לוי מפקד תחנת אופקים ואחראי על הסריקות המשטרתיות סיפר: "אנחנו נמצאים בשלב של אחרי תדרוך כלל הכוחות כאשר הם יצאו לשטח". לדבריו, סוג הכוח הותאם לשטח העצום באזור. "יש אזורים שלא ניתן להגיע אליהם ברכב, ויש כוחות שנעים רגלית", הסביר, "המטרה היא ליצור חיפוש לאור יום בטבעת שמקיפה את העיר, ולאט לאט להתרחב רחוק יותר לכיוון עומק השטח".

מפקד תחנת אופקים הוסיף: "אנחנו מתמקדים בחיפוש באמצעות פרשים, כלבנים, רחפנים וכמובן מסוק באוויר שמגבה את כל הכוחות". הוא הסביר כי "יש כוחות רגליים ורכובים בכל תאי השטח, ואנחנו מאוד מקווים שיעלה בידינו למצוא דבר אחד או שניים כדי שיאפשר לנו להתקדם הלאה".



החיפושים המשטרתיים באזור ערד. צילום: דוברות המשטרה



משפחתו של לוחם הנח"ל מסתגרת היום בביתה בצפון תל אביב. הם ביקשו לכבד את פרטיותם באבלם הכבד. לאחר היוודע דבר הירצחו, המשפחה החליטה לתרום את קרניות עיניו למרכז ההשתלות ואביו סיפר שלמשפחה יש כרטיס אדי והצלת חיים הם ערך עליון. ראש עיריית תל אביב רון חולדאי פרסם מודעת אבל: "אין אסון גדול מאובדנו של בן, משתתף בצערה של משפחת קוקיא שבבנה רון יצחק נרצח בפיגוע בערד".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לפיגוע הטרור וכתב בחשבון הפייסבוק שלו: "אני מבקש לשלוח תנחומים מעומק הלב למשפחתו של סמל רון יצחק קוקיא ז"ל, לוחם בחטיבת הנח״ל שנרצח אמש בפיגוע דקירה בערד. כוחות הביטחון פועלים כעת ללכידת המחבלים. נמצה איתם את הדין ונמשיך להילחם בטרור בכל העוצמה. יהי זכרו של רון ברוך ונצור בליבנו תמיד".

שר הביטחון אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו) כתב בטוויטר: "כוחות הביטחון לא ישקטו עד שיניחו את ידם על המחבל שרצח את לוחם חטיבת הנח״ל סמל רון יצחק קוקיא הי״ד".

רון יצחק קוקיא. צילום: דובר צה"ל

כזכור, לוחם הנח"ל סמל רון יצחק קוקיא נדקר אמש בטרמפיאדה ברחוב הקנאים מול תחנת הדלק בעיר, ונמצא כשהוא מוטל ברחוב עם פציעה בצווארו. הצעיר, ככל הנראה, ניסה להיאבק בתוקפיו, ובשל כך אותרו שתי זירות שבהן, כיבול, התרחש האירוע המדובר.