חשד להזנחה: ילדה בת שלוש בלבד אותרה ביום שישי האחרון כשהיא משוטטת לבדה בשעת לילה מאוחרת בחצר בניין שברחוב גזר בעיר תל אביב. הילדה אותרה ע"י עוברי אורח כשהיא לבושה למחצה ובוכה. בעקבות הדיווח הגיעה למקום ניידת משטרה, והשוטרים החלו בבדיקת הנסיבות. אמה של הילדה (40) נעצרה בחשד להזנחה.



השוטרים, שבהמשך עלו עם הילדה לדירת אמה, גילו דירה מוזנחת מאוד. כמו כן עלה חשד להזנחה של הקטינה. גורמי רווחה עורבו בנושא, ואלה העבירו את הקטינה, שהוריה פרודים, לידי אביה. אמה כאמור נעצרה והובאה לחקירה בתחנת המשטרה. בדיון בהארכת מעצרה בבית המשפט היא שוחררה בתנאים.


מהמשטרה נמסר כי החקירה בנושא נמשכת.



הזנחה חמורה והתעללות בצפון


לפני חצי שנה נחקר חשד נוסף להזנחה קשה ולהתעללות חמורה בתינוק בן תשעה חודשים. הוריו של התינוק, בני זוג מהצפון, נעצרו לאחר שתינוקם הובהל לבית החולים הלל יפה בחדרה כשהוא מחוסר הכרה, ובמהלך הבדיקות הרפואיות התברר כי הוא סובל מדימום פנימי, נזק מוחי וחבלות שונות בחלקי גופו. 


עורך הדין רהב אופנהיימר שמייצג את האם מטעם הסנגוריה הציבורית אמר אז כי "האם מכחישה את כל החשדות ומשתפת פעולה עם החוקרים. היא נמצאת בסערת רגשות ודואגת לשלומו של בנה". עורך הדין דן גלעד שמייצג את האב מטעם הסנגוריה הציבורית אמר כי "האב מכחיש את כל החשדות ומסר גרסה להשתלשלות האירועים. ברגע שהבחין שבנו נמצא במצוקה הזעיק אמבולנס".

המשטרה חקרה כאמור חשד להזנחה קשה ולהתעללות חמורה, שכתוצאה ממנה איבד התינוק את מאור עיניו לצמיתות. בנוסף, נגרמו לו נזקים גופניים נוספים בלתי הפיכים.