כבכל שנה, גם השנה מוסדות החינוך ברחבי הארץ שולחים משלחות שמורכבות ממורים ותלמידים לפולין, שם הם מסיירים בין הגטאות, מחנות ההשמדה, ולומדים על זוועות השואה וגבורת הלוחמים היהודים. גם מכללת קיי בבאר שבע הוציאה משלחת שכזו, כאשר ארבעה מחברי המשלחת היו בדואים, שני מרצים ושני תלמידים.



מוהנד אלעטאונה, תושב הכפר חורה שבנגב שלקח חלק במשלחת סיפר היום (ראשון), עם חזרתו לארץ, כי "אמנם אני לא יהודי אבל אני מרגיש ישראלי גאה, אולי הבעיה היא שאנשים בכלל רואים בזה דבר חריג. אני אחזור שוב לפולין והפעם, אחזור עם משלחת שאארגן מהמגזר הבדואי". מוהנד שלומד במסלול "שבילים" להוראת גאוגרפיה וחינוך סביבתי, מדגיש כי כמורה לעתיד הוא מתכוון לחנך צעירים מהמגזר לאהבת הארץ. 



"מגשימים חלום של דו קיום". חברי המשלחת. צילום: אגודת הסטודנטים של מכללת קיי
"מגשימים חלום של דו קיום". חברי המשלחת. צילום: אגודת הסטודנטים של מכללת קיי





"שישה מיליון נרצחו ללא סיבה"





"אני גאה להיות אזרח ישראלי. התעטפתי לאורך המסע בדגל ישראל שבמרכזו יש מגן דוד שהוא אמנם סממן יהודי מובהק, אבל חשתי גאווה והדגל הזה מסמל את הניצחון של המדינה שאני חלק ממנה. שישה מיליון ילדים, נשים, חולים וקשישים נרצחו סתם ככה ללא סיבה. הם לא רבו על אדמות או כבוד, אלא נרצחו בכל רחבי אירופה רק בשל היותם יהודים. אני רוצה לחזור לכאן עם משלחת בדואית על מנת שחבריי ייחשפו לזוועות הגדולות ביותר שנעשו כלפי ויבינו בדיוק מה קרה פה".



"אנחנו מגשימים חלום, שבו יהודים לצד ערבים טסו לחוות, ללמוד ולכבד את ששת מיליון היהודים שנספו בשואה", אומר יו"ר אגודת הסטודנטים במכללה, אבי בוחבוט. "זו השנה הראשונה שמשלחת בהרכב כזה ייחודי יוצאת מהמכללה. המרצים והסטודנטים הבדואים ביקשו מיוזמתם להצטרף למשלחת וזה חימם לי את הלב".