מאיר ניצן, לשעבר ראש עיריית ראשון לציון אמר הבוקר (שני) בגלי צה"ל כי הוא "לא מופתע מחקירת יושב ראש הקואליציה דוד ביטן". הוא הסביר: "אני מכיר אותו כבר הרבה שנים. אני יכול לספר לך דבר אחד: כשהוא לא אומר אמת - הוא ממצמץ". לדבריו, המשטרה לא עושה לחבר הכנסת עוול.

כזכור, יום קשה עבר אתמול על ח"כ ביטן. יותר מ-14 שעות הוא ענה לשאלות החוקרים במשרדי להב 433 כאשר הוא חשוד בעבירות שוחד, בהלבנת הון, במרמה ובהפרת אמונים. הפרשה קיבלה גם היא מספר משלה, 1803, כמו שאר החקירות והפרשיות שמסעירות את המדינה וההדף של החשד לשחיתות מצד בכירים ביותר בעיריית ראשון לציון, יכול להשפיע על יציבות הקואליציה של נתניהו. החקירה הבאה של חבר הכנסת הדומיננטי תיערך ביום רביעי הקרוב ואין ספק שתעסיק את התקשורת והפוליטיקאים תקופה ארוכה.


  


ביטן התייחס לחקירתו, שהגיעה בדיוק לפני ש"חוק ההמלצות" היה אמור להגיע לשלב המכריע של החקיקה ואמר כי "העיתוי של החקירה מעורר חשד לניצול לרעה של כוח הסמכות". עורך דינו של ביטן, אפרים דמרי, אמר כי חבר הכנסת "שיתף פעולה באופן מלא עם החוקרים,הוא השיב לכל השאלות שהוצגו בפניו, מאמין במערכת אכיפת החוק ובכוונתו להמשיך ולשתף פעולה עם החוקרים גם בחקירתו הבאה ביום רביעי".



דוד ביטן. צילום: פלאש 90, אבשלום ששוני

 

במקביל לחקירתו של ח"כ ביטן, הגיעו חוקרי יאח"ה אל משרדי עיריית ראשון לציון וערכו חיפושים במשרדי הבכירים, לרבות לשכותיהם של אלו המעורבים בפרשה, תוך נטילת מחשבים ומסמכים בחזרה למשרדי היחידה. חוקרי המשטרה פשטו גם על משרדי החברה העירונית לתרבות וספורט בראשון לציון ותפסו מחשבים ומסמכים. מדובר בחברה שבה היה מעורב בעבר ח"כ ביטן.



ראש אגף החקירות במשטרה מני יצחקי עדכן אתמול את יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין (הליכוד), לגבי הכוונה לחקור את יו"ר הקואליציה לגבי הפרשה המדוברת.  כזכור, בשבוע שעבר פורסם ב"מעריב־השבוע" על כוונת המשטרה לזמן לחקירה את ח"כ ביטן בעקבות התפתחות שחלה בבדיקה שהיא מנהלת על אודות תקופת כהונתו של יו"ר הקואליציה כסגן ראש עיריית ראשון לציון, שבמהלכה, כך נטען, הוא הסתבך בחובות כבדים שכוסו בסיוע של גורמים שונים.



גורמים בכירים בעיריית ראשון לציון לא הופתעו מהפשיטה של המשטרה ומעיכובם לחקירה של אותן דמויות מפתח, והסבירו: "זה ריחף באוויר כבר תקופה ארוכה מאוד. אנחנו מכירים לפחות חלק מהפרשות והתרענו על כך. יש פה פרשה מביכה, לצערנו". 



מעצרו של ראש עיריית ראשל"צ, דב צור, החשוד גם הוא בפרשה, הוארך בחמישה ימים. מוקדם יותר ביקש נציג המשטרה להאריך את מעצרם של 11 מהחשודים בפרשה 1803 ב־12 ימים. רפ"ק עודד ראם, שהגיש את הבקשה, אמר כי "מיוחסות לחשודים עבירות שוחד, מרמה, הפרת אמונים והלבנת הון. ישנו כרסום משמעותי באמון הציבור. היקף החקירה רב. התשתית הראייתית עברה את רף החשד הסביר. היחידה שקלה גם חלופות מעצר והכל מתוך רצון כן להגיע לחקר האמת. ידוע לנו על לפחות שני נבחרי ציבור שקיבלו שוחד לכאורה".



דב צור בדיון הארכת מעצרו. צילום: אלון חכמון



נציג המשטרה אמר לגבי צור: "על פי חומר החקירה הוא נמצא ברף הגבוה למעלה. הוא מזוהה מבחינתנו עם מספר פרשיות, מספר מעורבים והוא בהחלט עלול לשבש חקירה".



פרקליטיו של צור, עו"ד טל שפירא ועו"ד אוריאל כפרי, טענו שהנסיבות לא מצדיקות הארכת מעצר. "אדם ללא רבב איש שהוא מלח הארץ וניתן לשקול חלופת מעצר שבית המשפט המכובד יבחן", אמרו. השופט מכליס דחה את הטענות. "לאחר שעיינתי בתיק החקירה אני סבור שהחשד נגדו סביר בשלב זה של החקירה, בפרט בהסתמך על מסמכים שהונחו בפני", אמר.



לדבריו, "נגד החשוד קמה עילת מעצר וקיים חשד לשיבוש. נוסף על כך, לא ניתן להתעלם מהעובדה שישנו חשד שהחשוד עשה לאורך השנים מעשים בניסיון להסתיר את מעשיו". כזכור, דב צור מכהן כראש עיריית ראשון לציון מ־2008.