הרשות לפיתוח התיישבות הבדואים בנגב הודיעה היום (שלישי) לתושבי אום אל-חירן על ״הפסקת המו״מ עמם על מעבר לשכונה החדשה, שהרשות מקימה במיוחד עבורם״. לדברי הרשות, ההחלטה התקבלה לאחר שהתושבים הפרו את ההסכם עליו חתמו עם הרשות בחודש יולי.



ברשות הוסיפו, כי ״בהסכם שנחתם התחייבו התושבים למעבר זמני לשכונת קראווילות בחורה, עד שיושלם אישור הקמת שכונת קבע חדשה עבורם. עוד התחייבו התושבים להסכים לביצוע סקר הערכת המבנים המחוברים שיש להם כיום באום אל-חירן, על מנת שניתן יהיה לפצותם עבור מבנים אלו״.



״התושבים הפרו את ההסכם ולא איפשרו לבצע את הסקר במשך למעלה מארבעה חודשים בתואנות שונות״, הודיעה הרשות. ״יתר על כן, התושבים הגישו התנגדות לתוכנית שכונת הקראווילות שהמדינה במחווה של רצון טוב הסכימה להקים עבורם ולבקשתם. רשות הבדואים מפסיקה לטפל במעבר התושבים לחורה והנושא הועבר לטיפול גורמי האכיפה שיפעלו בהתאם להחלטות בית המשפט העליון. בעקבות זאת, התושבים יועברו לשכונה 12 בחורה שפותחה עבורם כבר לפני כחצי שנה והם מסרבים לעבור אליה ובכך מפירים את החלטת בית המשפט העליון בכל יום בו הם גרים באופן לא חוקי באום אל חירן״.



יו״ר ועד אום אל-חירן, ראיד אבו אל-קיעאן, מסר בתגובה: ״הרשות מחשפת כיסוי לעצמה, מכיוון שהפתרון הזמני שהיא מציעה נדחה על הסף מצד המועצות המקומיות וחלק מתושבי אום אל-חירן. המון תודות לכל מי שסייע ועזר בהקפאת המתווה הלא הוגן. מתווה כזה היה יכול לגרור אותנו לעוד מסע הישרדות של 60 או אפילו 70 שנה״.