המערכת החורפית מגיעה הערב (שלישי) ותגיע לשיאה מחר. החזאי התורן בשירות המטאורולוגי בבית דגן, ואדים דימנשטיין, מסר כי בשעות הערב צפוי גשם קל בצפון הארץ. במהלך הלילה הגשמים יתחזקו ויתפשטו עד לצפון הנגב. מחר יירדו גשמים לפרקים מצפון הארץ עד צפון הנגב וקיימת סכנת שטפונות במדבר יהודה וים המלח. בחרמון ייתכן שלג קל.



במקביל, ינשבו רוחות מערביות ערות, עם משבים של עד 70 קמ"ש וצפויה צניחה של 6-5 מעלות במידות החום ויהיה קר מהרגיל. בתל אביב הטמפרטורות יגיעו ל-18 מעלות, בירושלים – 13, בחיפה – 17, באשדוד – 18, בבאר שבע – 17 באילת – 22.



המערכת הגשומה תסתיים ביום חמישי. בשעות הבוקר יהיה מעונן חלקית ועדיין ייתכן גשם קל. אבל יהיה קר עוד יותר, כאשר הטמפרטורות יירדו במעלה אחת או שתיים.



ביום שישי מזג האוויר יהיה נאה והטמפרטורות צפויות לעלות, אבל עדיין יהיה קר מהרגיל. גם בשבת תימשך מגמת ההתחממות הקלה ומידות החום יעלו בעוד מעלה אחת או שתיים.



בעיריית ירושלים המליצו לתושבים לבצע את כל הפעולות הנדרשות על-מנת למנוע תקלות ובעיות בעת מזג אוויר סוער ומסרו כי מומלץ לבצע ניקיון מרזבים ופתחי ניקוז, חיזוק עצמים העלולים להינתק ברוח עזה, כגון: עציצים ואדניות וגיזום עצים וענפים, הצטיידות במזון, עזרה ראשונה ובדיקת אמצעי חימום רזרביים במקרים בהם ישנה הפסקת חשמל. כמו גם טיפול בילדים, נהיגה בטוחה במזג אוויר סוער.