בעלי קבוצת הכדורגל שנחקר בפרשת דוד ביטן הוא גל יוסף, בעלי הכח עמידר רמת גן, כך הותר היום (רביעי) לפרסום. שמו של יוסף הופיע בניירות השייכים לביטן ומהם עולה כי מעורבותו של יוסף בפרשה הייתה בכך שהעניק ליו"ר הקואליציה בעת שכיהן בעיריית ראשון לציון כספים תמורת צ'קים שנתן לו. החשד של המשטרה הוא שבעקבות כך הצ'קים, שנפדו בעסקים להמרת כספים, הגיעו לאנשי השוק האפור ובעקבות כך החל כדור שלג שסיבך את ביטן והוביל אותו לחובות של מיליונים.



גורמים המעורים בפרטי החקירה ציינו אתמול כי ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) ובמערכת אכיפת החוק מעריכים כי משה יוסף הקבלן ואיש העסקים הנחשב לאחת הדמויות המרכזיות בראשון לציון ולאיש המקורב ביותר לח"כ ביטן, שימש עבורו כצינור מרכזי לכאורה, להעברת כספי השוחד וטובות הנאה. ביטן הגיע היום למשרדי להב 433 לצורך השלמת חקירתו.



עולה כי החקירה מתבססת על אחד הפרויקטים הגדולים ביותר בראשון לציון שהיקפו הכולל נאמד במיליארדי שקלים ובשלב זה מתבצעות בו עבודות עפר ראשונות. פרויקט זה, המזוהה כפרויקט ה - 1000 וממוקם במערב ראשל"צ, מהווה פרויקט הדגל של העירייה והחברה הכלכלית המנהלת את הקמתו אחרי פרויקט האגמים שגם הוא נחקר במסגרת הפרשה הכוללת.



דוד ביטן. צילום: אבשלום ששוני



נבהיר כי מדובר בפרויקט הקשור למתחם בשטח של כ-1,000 דונמים, הממוקם גם הוא במערב העיר שם אמורים לקום אזורי תעסוקה, מגורים ואולם ארנה שייבנה מכספי הטוטו. מי שמטפל כאמור בעבודות הפיתוח והתשתית היא החברה הכלכלית בראשון לציון. במשטרה מעריכים כי הדמות המרכזית סביב אותו פרויקט היא יוסף, שבאמצעות שותפו בני עוזיאל העצור בפרשה קיבל את עבודות התשתית והפיתוח במקום.



במכרז שהתנהל בחברה הכלכלית שבראש הדירקטוריון שלה עומד ראש העירייה דב צור ואת מקומו ממלא חשוד נוסף בפרשה אייל מושייב, בחרה החברה הכלכלית בחברה בבעלות עוזיאל לביצוע עבודות התשתית והפיתוח. מי שהתמודד מול במכרז היה חשוד נוסף ששמו נאסר עדיין לפרסום ועל פי החשד הינו שותפו של יוסף אשר הגיש לכאורה הצעה פיקטיבית ללא כל כוונה לזכות בפרויקט אלא כדי לאפשר את זכייתו של עוזיאל שגם הוא כאמור שותפו של יוסף.



החקירה מעלה חשד לפיו ביטן, שנקלע בעבר לחובות כבדים הנאמדים בכשבעה מיליוני שקלים, גייס לצידו את חוסאם ג'ואריש שגם הוא עצור בפרשה וזה היה אחראי בסיוע של הקבלנים לכיסוי החובות. בתמורה דאג ביטן שחברות בבעלות גורמים המזוהים עם משפחת ג'ואריש לכאורה יקבלו את הביצוע של עבודות מילוי החול ויישור הקרקע וזאת כדי לקזז חלק מהחובות שנטל על עצמו חוסאם.



גורמים בכירים בראשון לציון מציינים כי במשך שנים היו מי שכרו אדמה מאותה הקרקע עליה מתבצעות העבודות כיום עד שנוצר מכתש גדול. כדי ליישר את הקרקע נדרשות אלפי משאיות חול בעלויות לא מבוטלות. במשטרה נחקרו ביממה האחרונה שני בכירים בחברה הכלכלית הכפופים לכאורה למושייב וצור.