עוד יום של חקירה: יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן, סיים היום (רביעי) יום נוסף של חקירות ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 של המשטרה במסגרת פרשה 1803, שעוסקת בשחיתות לכאורה בעיריית ראשון לציון. ביטן נחקר היום במשך קרוב ל-12 שעות. במהלך החקירה המשיכו החוקרים להטיח בו חשדות כבדים על מעורבותו בפרשיות שוחד בתוך עיריית ראשון לציון, הן בתקופת כהונתו כסגן ראש עיר והן בתקופתו כחבר כנסת, וזאת באמצעות שימוש בגורמים שונים בעיריית ראשון לציון.



גורמים המעורבים בפרטים טוענים כי במגרת החקירה היום הציגו החוקרים לביטן חלק מהעדויות ועימתו אותו עם פרטים שנאספו הן במהלך החקירה הסמויה והן במהלך החקירה הגלויה שמתנהלת בימים האחרונים.



נציין כי היום עוכבו במסגרת החקירה שני חשודים נוספים, אחד מהם הוא ראש מועצה מכהן המהווה גורם מרכזי בתנועת הליכוד ומקורב גם לשר מכהן. כמו כן במסגרת דיון שהתקיים בבית משפט השלום בראשון לציון בעניינם של שני חשודים נוספים שנעצרו כבר ביום ראשון השבוע והובאו להארכת מעצר נוספת, עלה כי המשטרה פנתה אל אחד המעורבים, קבלן ששמו נאסר עדיין לפרסום והציעה לו לשמש עד מדינה בפרשה. באותו דיון האריך שופט בית משפט השלום בראשל"צ, עמית מיכלס, בחמישה ימים את מעצרו של דוד שעיה, יזם פרויקטים של תמ"א 38 וחבר מועצת עיריית בת ים לשעבר המקורב לבכירים בעיריית ראשל"צ, החשוד במעורבות בפרשה. כמו כן הוארך בחמישה ימים מעצרו של חשוד נוסף,יזם שפעל בראשון לציון, ששמו נאסר לפרסום. 



מוקדם יותר היום הגיע ביטן למשרדי היאח"ה בלוד כשהוא מלווה בפרקליטו אפרים דמרי. לפני כניסתו לחקירה אמר יו"ר הקואליציה לכלי התקשורת כי הוא רוצה מאוד להתייחס לפרטים, אבל הוא לא יעשה זאת כיוון שנאסר עליו להתראיין. ביטן ופרקליטו עדיין ממתינים להחלטת בית המשפט בעניין העתירה שהגישו בנוגע לביטול ההגבלה שאוסרת עליו להתראיין בתקשורת. לטענת ביטן, המשטרה אוסרת עליו להתראיין בעוד היא מדליפה חומרים מתוך החקירה. פרקליטו טען כי מרשו יצא מחדר החקירות וקיבל פרטים מכלי התקשורת על דברים שנאמרו לו במהלך החקירה. 
בינתיים חקירת פרשת 1803 מסתעפת ואמש נמשך מצעד הנחקרים והעצורים. אתמול הצטרף כאמור לעצורים נהגו ויועצו של ביטן, שאול סעיד הכנעני ועדנן ג'רושי שבשכונת ג'ואריש במלה, שמעצרו הוארך בשלושה ימים.