משלחת של בדואים מהנגב, בראשות מתאם משרדי הממשלה במגזר מנסור אבו טהה, ערכה היום (רביעי) ביקור תנחומים בבית משפחת החייל רון יצחק קוקיא ז״ל, שנרצח בערד ביום חמישי שעבר. המשלחת השתתפה בצער המשפחה והדגישה את הגינוי הגורף של המגזר הבדואי לרצח. "אנחנו חלק ממדינת ישראל", הדגיש אבו טהה בשיחה עם "מעריב", והוסיף: "חשנו את הכאב הגדול של המשפחה השכולה, שקיבלה את פני המשלחת בכבוד רב".



בתוך כך, במערכת הביטחון מבהירים כי רצח החייל הוא על רקע לאומי. חל איסור פרסום על חקירת הפיגוע וכן על שמות שני האחים שעל פי הודעת המשטרה הודו ברצח, ואף הביאו את כוחות הביטחון למקום המסתור של נשק החייל.



כזכור, קוקיא ז"ל נדקר בטרמפיאדה ברחוב הקנאים מול תחנת הדלק בעיר ערד, ונמצא כשהוא מוטל ברחוב עם פציעה בצווארו. הצעיר, ככל הנראה, ניסה להיאבק בתוקפיו, ובשל כך אותרו שתי זירות שבהן, כיבול, התרחש האירוע המדובר.



רון יצחק קוקיא ז"ל. צילום: דובר צה"ל
רון יצחק קוקיא ז"ל. צילום: דובר צה"ל



ביום שישי האחרון נעצרו שני תושבי הנגב נעצרו בחשד למעורבותם ברצח. במהלך החקירה קשר עצמו אחד החשודים לביצוע הרצח ואף הוביל את חוקרי השב״כ להסגרת נשקו של החייל. חקירת החשודים נמשכת ועל זהות החשודים ועל יתר פרטי החקירה קיים צו איסור פרסום.



ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בישיבת הממשלה לאחר הפיגוע כי "בשם שרי הממשלה, אזרחי ישראל, אני שולח תנחומים למשפחתו של חייל צה"ל, רון יצחק קוקיא. כוחות הביטחון עושים מאמץ מרבי לתפוס במהרה את הרוצח השפל שביצע את המעשה הזה. אין לי ספק שהשב"כ יצליח במשימה הזאת ואנחנו נמצה איתו את הדין".