איזידור גרשקוביץ הוא יזם ואיש הייטק מנוסה, שלפני ארבע שנים החליט לעזור לאנשים עם מוגבלויות בעזרת הידע והניסיון הטכנולוגי שצבר במרוצת השנים.


משנת 2009 הוא נמצא בשתי מסגרות התנדבותיות: מיזם "יחד מורים", שמכשיר מתנדבים כתומכי הוראה בעידודו של משרד החינוך, וברכיבה על אופני שטח עם עיוורים ולקויי ראייה בשם "כן ולא רוכבי השרון". מקדימה מדוושים אנשים רואים ("כן") ומאחור עיוורים ולקויי ראייה ("לא"). ההתארגנות בקבוצת הרכיבה נעשית בהתנדבות.



עמותת "כדור אור", שהוקמה על ידי אורי בשה, לוחם שריון שנפצע והתעוור במהלך מלחמת שלום הגליל, תומכת בקבוצה, בעזרה של תחזוקה שוטפת והתארגנות לרכיבות בארץ ובחו״ל. בשה, ספורטאי מובהק והרוח מאחורי ניהולה של הקבוצה, מדווש באופן קבוע מאחור.במסגרת הפעילות של איזידור הוא נפגש עם עיוורים ולקויי ראייה פעמיים בשבוע ברכיבות בוקר ולילה במהלך השבוע ובסופ"שים.



בזכות ההתנדבות למד להכיר היטב את הצרכים של העיוורים ולקויי ראייה, שהטכנולוגיה עוזרת להם היום ויכולה לעזור יותר בעתיד. הוא הקים חברה ברוח החזון הזה והמוצר הראשון שלה - Govision – נמצא בשלבי פיתוח. מדובר במכשיר נחיה לעיוורים ולקויי ראייה שמתבסס על מצלמה ש"מראה" להם את המכשולים.



גרשקוביץ: "קצת יותר משנה אני מממש את החזון שלי של ניצול הידע הטכנולוגי במתן עזרה לאנשים עם מוגבלויות, ומשקיע בפיתוח מוצר של נחיית עיוורים ולקויי ראייה. תחילתו של המימוש נוצר בפרויקט של סיום הקורס של יזמות הייטק בניהולה של חברת 'מעוף'. מאז פתחתי את חברת We Go Vision Ltd, הכנתי תוכנית עסקית ותוכנית פיננסית, התחלתי בפיתוח דגם אב־טיפוס של המוצר לשם הצגת היכולת וגיוס משקיעים. לבסוף יצאתי במסע פרסום לגיוס המונים למימון דגם הפיתוח של המוצר ב־Jumpstart.



אך טבעי שהרעיון למוצר התגבש במסגרת ההתנדבות של גרשקוביץ ברכיבת שטח עם עיוורים ולקויי ראייה של "כן ולא השרון". בפעילות הזאת הוא מצא את עצמו עוזר לעיוורים וללקויי ראייה להתנועע ליעדם במרחב תוך תיאור המכשולים שבדרכם: "התבוננתי בכמה מהם מנווטים במרחקים קצרים כשהם מסתמכים על החושים האחרים שלהם. חשבתי שאת הראייה שלי ניתן להחליף במצלמה משוכללת ואת התבונה שלי אפשר לדמות על ידי אינטליגנציה מלאכותית של המחשב וכך ליצור מכשיר נחיה. התחלתי לבדוק את אמצעי הנחיה הקיימים בשוק היום בארץ בחברת 'מגדלאור', שמתמחה בהדרכת העיוורים ולקויי הראייה באמצעים טכנולוגיים שונים, ובעולם על ידי השיטות באינטרנט".



בימים אלה הוא מחפש משקיע למיזם. "הסיסמה שלי היא כי 'מציון ייצא מוצר נחיה לעיוורים ולקויי ראייה'. כל אחד ואחת מכם יכול לסייע ולתרום כפי יכולתו למען המטרה החשובה הזו".



הכתבה המלאה ביום שישי במקומוני "מעריב"