שמעון סוסן, ראש מועצת חבל מודיעין, הוא ראש המועצה שנחקר בפרשת השחיתות בעיריית ראשון לציון. סוסן, בכיר בליכוד המקורב הן לחבר הכנסת דוד ביטן והן לשר האוצר משה כחלון, עוכב לחקירה ברביעי האחרון במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 במשטרת בלוד.



הוא נשאל על ידי החוקרים האם קיבל פניות אליו ממקורבים של ח"כ ביטן, על מנת שיסייע להם בעניינים שונים בתחום המועצה האזורית חבל מודיעין. בתגובה לכך, אמר סוסן לחוקרים כי כמו שהוא מסייע לרבים אחרים שפונים אליו ומפנה אותם לגורמים נוספים במועצה שיטפלו בענייניהם על פי החוק, כך פעל גם במקרים שבהם פנו אליו נציגים מטעמו של יו"ר הקואליציה.



נזכיר כי ח"כ ביטן יגיע ביום ראשון הקרוב לחקירה נוספת במשרדי להב 433, כאשר הוא חשוד בביצוע שורת עבירות שחיתות ושוחד, בעת שכיהן כסגן עיריית ראשון לציון, זאת לאחר שנקלע לחובות כספיים כבדים המוערכים בכשבעה מיליון שקלים, והן במסגרת כהונתו כחבר כנסת. 



ביטן מגיע לחקירתו. צילום: אבשלום ששוני
ביטן מגיע לחקירתו. צילום: אבשלום ששוני



עוד נציין כי במשטרה בודקים עדיין את החשד לפיו ביטן פעל לקידום ענייניהם של גורמים שונים, הן בעיריית ראשון לציון והן ברשויות אחרות, כאשר על פי החשד הוא קיבל כספי שוחד מאותם אנשים כדי לטפל בעניינם.



כזכור, בפרשה זו עצורים עדיין ראש עיריית ראשון לציון דב צור, סגנו יוסי חממי ומשנה למנכ"ל החברה הכלכלית בעיר, אייל מושייב. מלבד זאת, בפרשה המדוברת נחקרו גם ראש עיריית הוד השרון חי אדיב, וכן המשנה לראש עיריית תל אביב ארנון גלעדי.