התפתחות בפרשה 1803 הבודקת שחיתות בעיריית ראשון לציון: לפי הדיווח הערב (שישי) של גיא פלג באולפן שישי של"החדשות", המשטרה מחזיקה הקלטות שהיא הקליטה בהן שומעים את יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן בתוך החנות של הקבלן משה יוסף, שניהם חשודים בפרשה. על פי הדיווח במשטרה הגדירו את ההקלטות כמזכירות את ההקלטות של שולה זקן ואהוד אולמרט, ובהקלטות הללו שומעים את ביטן ויוסף, שפקד את החנות כמעט מידי יום, סופרים כסף מזומן. עוד דווח כי כאשר ביטן נשאל על ההקלטות, הוא השיב כי מדובר בחבר שהעניק לו הלוואה. 



עוד דווח כי התיק נגד משה יוסף קשה מבחינה ראייתית ולכן מופעל עליו מכבש מצד המשטרה שיהפוך לעד מדינה בפרשה. בין היתר הוא נשאל על ארבעה מיליון שקלים שנמצאו אצלו. בשל הלחצים הכבדים, היום התמוטט יוסף בחדר החקירות ופונה לבית החולים, שם הוא עדיין מאושפז. 



דוד ביטן ביציאה מחקירה. צילום: אבשלום ששוני
דוד ביטן ביציאה מחקירה. צילום: אבשלום ששוני



ח"כ ביטן יגיע ביום ראשון הקרוב לחקירה נוספת במשרדי להב 433, כאשר הוא חשוד בביצוע שורת עבירות שחיתות ושוחד, בעת שכיהן כסגן עיריית ראשון לציון, זאת לאחר שנקלע לחובות כספיים כבדים המוערכים בכשבעה מיליון שקלים, והן במסגרת כהונתו כחבר כנסת. 
היום דוח כי שמעון סוסן, ראש מועצת חבל מודיעין, הוא ראש המועצה שנחקר בפרשה. סוסן, בכיר בליכוד המקורב הן לחבר הכנסת דוד ביטן והן לשר האוצר משה כחלון, עוכב לחקירה ברביעי האחרון במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 במשטרת בלוד. 
הוא נשאל על ידי החוקרים האם קיבל פניות אליו ממקורבים של ח"כ ביטן, על מנת שיסייע להם בעניינים שונים בתחום המועצה האזורית חבל מודיעין. בתגובה לכך, אמר סוסן לחוקרים כי כמו שהוא מסייע לרבים אחרים שפונים אליו ומפנה אותם לגורמים נוספים במועצה שיטפלו בענייניהם על פי החוק, כך פעל גם במקרים שבהם פנו אליו נציגים מטעמו של יו"ר הקואליציה.