עבירות הסחיטה באיומים וגביית דמי החסות הפכו למכה קשה עבור אנשי העסקים והחברה הישראלית. הבוקר (ראשון), בתום חקירה סמויה שהתנהלה בחודשים האחרונים, נעצרו ע"י חוקרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל) שבעה חשודים, ביניהם גורם המקורב לארגון פשיעה מוכר, שלהערכת המשטרה היו מעורבים בשורה ארוכה של עבירות סחיטה באיומים, הצתות וגביית דמי חסות.



נציין כי במשטרה מייחסים למעורבים בין היתר את הצתת מאפיית "לחם הכפר" בכפר סבא, שבחודשים האחרונים הוצתה פעמיים וכן הצתת כלי רכב של בעלי חוב כספי. עוד עולה החשד כי המעורבים פעלו בדרך דומה כנגד עשרות אזרחים, בעלי עסקים ובעלי חוב שאוימו על ידם.



במהלך החקירה הסמויה התבסס החשד לפיו פנו המעורבים או שליחיהם אל בעלי העסקים, בעלי חוב באזור השרון והמרכז, והפעילו עליהם את שיטת האיומים. המעורבים, כך עולה, ניגשו לבעלי העסקים באזור ועל מנת להבטיח להם "שקט", גבו מהם דמי חסות. במקרים אחרים, כשהתבקשו על ידי גורמים שונים לסייע בידם לגבות חובות כספיים מחייבים, עשו זאת המעורבים בדרכים של איומים. על פי החשד, לעתים אף עברו משלב האיומים לשלב הביצוע, עת הציתו עסקים ורכוש השייך לאותם חייבים ולאותם נסחטים. זאת, כדי להוכיח את רצינות כוונותיהם או לחילופין כדי לגבות את החובות לכאורה שבגללם פנו אל הקורבנות.



ארכיון: אביר סולטאן, פלאש 90




התלונות שחשפו את דפוס הפעולה


במשטרה התרבו התלונות שחשפו דפוס פעולה דומה, וכן הנציחו לכאורה את פעולות המעורבים, מה שהוביל לחקירה סמויה שהתנהלה במשך חודשים ארוכים. הבוקר פשטו בלשי היאחב"ל על בתיהם של החשודים וביצעו את מעצרם. בתום חקירה הם יובאו לבית המשפט השלום בראשון לציון, שם תבקש המשטרה להאריך את מעצרם לצורכי המשך חקירה.



גורמים במשטרה מסרו כי "במסגרת הלחימה בתופעה זו, המשטרה מנהלת את חקירותיה הסמויות והגלויות תוך הפעלת כוחות משימה ואמצעים מיוחדים ובהדרגה מצליחה לשחרר אזורים נרחבים מהשפעה שלילית של כנופיות פשיעה מסוג אלה שנעצרו הבוקר".