אנשי ארגון "הנכים הופכים לפנתרים" המשיכו היום (ראשון) במחאה שלהם נגד ההסכם שהביא להעלאת קצבת הנכים. כעת הם חוסמים את כביש החוף בצומת יקום לכיוון צפון. מוקדם יותר היום חסמו חברי הארגון את נתיבי איילון והודיעו כי מהיום קצב החסימות ילך ויגבר. 



"הנכים הופכים לפנתרים" חוסמים את כביש החוף
החסימה בצומת יקום היא מעין שידור חוזר למה שקרה ביום חמישי, אז עמדו המפגינים במקום במשך שעתיים ורק לאחר עימות קשה ביניהם לבין השוטרים, נפתח הכביש לתנועה. השוטרים אז אפשרו לנכים לחסום שניים משלושת הנתיבים אבל עימותים החלו לאחר שרשמו לטענת המפגינים דוחות תנועה לרכבי הנכים שחסמו את הכביש. 
 מחר תתכנס ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת לדיון המשך על הסחבת בחקיקה הממשלתית לפתרון משבר קצבאות הנכים. האגף הניצי של ארגוני הנכים, קואליציית הארגונים מתנגד גם למתווה הממשלה שמתעכב לפתרון המשבר, בדמות העלאת קצבת הנכות ל-4,000 ש"ח בתוך ארבע שנים. המתנגדים דורשים קצבת מקסימום לנכים חסרי כושר עבודה של 5,300 שקלים, כגובה שכר המינימום ובתוך שנתיים. ועדת העבודה והרווחה של הכנסת תתכנס שוב ביום שני הקרוב, להמשך הדיון שפוזר השבוע בנושא העלאת קצבאות הנכים על פי מתווה הממשלה. 
 
ביום חמישי, עם החזרה לכבישים, הדגישו אנשי "הנכים הופכים לפנתרים" כי "אנחנו חוזרים לכבישים בלית ברירה משום שהממשלה מתעלמת מדרישתנו למו"מ אמיתי עם נציגי כלל ארגוני המאבק ושמירת אופק גובה שכר המינימום לקצבת הנכים הקשים. גם את המתווה שהממשלה עצמה התחייבה להפעיל בחוק עד תחילת החודש הבא היא כלל לא הביאה עדיין לכנסת, וגם אם יעבור הוא יאלץ את הנכים הקשים להסתפק בתוספת עלובה של 300 ש"ח לחודש בשנה הקרובה, כשהאופק של ההתחייבות הממשלתית לא ברור. יש לממשלה הזדמנות אחרונה למו"מ אמיתי אחרת מה שרואים כאן זה רק הפרומו".