חקירתו השלישית של יושב ראש הקואליציה, דוד ביטן הסתיימה הערב (ראשון) במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 שבמשטרה. היא נמשכה במשך כשמונה שעות וחצי, כשחבר הכנסת מהליכוד הגיע למשרדי היחידה שנמצאים בלוד, בשעה תשע בבוקר. הוא צפוי להיחקר שוב ביום חמישי.

בנוסף, בשעות הבוקר שוחרר מבית החולים איש העסקים והקבלן משה (מצדה) יוסף, אחת הדמויות המרכזיות ששמן נקשר בפרשיית השחיתות בראשון לציון. עם שחרורו, יוסף הובהל על ידי השוטרים לחדר החקירות ושם הוא שוהה בשעות אלה.
גורמים המעורים בפרטים סיפרו ל"מעריב אונליין" כי במסגרת החקירה, ביטן עומת בפעם הראשונה עם חלק ניכר מהראיות הקשורות אליו בפרשה, ובהן קטעי האודיו והווידאו, שתיעדו מפגשים שונים שלו עם דמויות ששמן נקשר לפרשה, וכן קטעים מתוך פגישות שלו במהלכן קיבל על פי החשד, כספי שוחד. בין היתר, מופיעים גם הקטעים שצולמו במצלמות שהותקנו על ידי השוטרים בחנות הרהיטים מצדה, שבבעלות יוסף.

במשטרה סבורים, כי באותה הפגישה עסקו השלושה בקידום פרויקט ה-1000, שבעבודות התשתית שלו זכתה חברה בה שותף יוסף עם בני עוזיאל, חשוד אחר בפרשה. בנוסף, במשטרה חושדים כי אותה חנות שימשה בשנים האחרונות לכאורה כ"מכבסה" להלבנת כספים כשביטן פקד את המקום כמעט מידי ערב וזאת מעבר לפגישות שקיים עם יוסף במשרדי העירייה ובמקומות ציבוריים נוספים במסגרת הקשר ביניהם.
נזכיר כי בשתי החקירות הקודמות נשאל חבר הכנסת ביטן לגבי קשריו עם גורמים שונים ודמויות שונות ששמן עלה במהלך החקירה הסמויה שהתנהלה במשך כשנה וחצי. כמו כן, הוא נשאל לגבי פניות שלו, באמצעות שליחים, אל רשויות מקומיות אחרות, בהן מועצה אזורית חבל מודיעין, הוד השרון ותל אביב, על מנת לטפל בבעיותיהם של אנשי עסקים וקבלנים. 

נציין כי גם ראש עיריית ראשון לציון דב צור, נשאל אודות התמונה שתיעדה אותו יחד עם ביטן במשרדו של הקבלן יוסף בפגישה שעסקה בפרויקט ה - 1000 ובה ביקשו ביטן והקבלן לפטור את שותפו של יוסף ממכרז תוך שהם מציעים לכאורה מחיר מוזל. צור, כך עולה מהפרטים אישר בפני החוקרים על קיומה של הפגישה וטען כי הפנה את המעורבים אל הייעוץ המשפטי בחברה הכלכלית שם דחו את ההצעה מסתבר.

דוד ביטן בסיום חקירתו הראשונה, ארכיון. צילום: אבשלום ששוני


על פי החשד, ביטן השתמש לשם כך במקורביו, המזוהים כגורמים בכירים בסיעת הליכוד, בהם ארנון גלעדי בעיריית תל אביב, שמעון סוסן ראש המועצה האזורית חבל מודיעין ועידן פרץ יועצו של שר התחבורה, שפעל עבורו בעיריית הוד השרון. במשטרה חושדים, כי בכל פעולה שביקש ביטן סיוע מאחרים, הוא קיבל תמורה, בין אם בכספי שוחד ובין אם בטובות הנאה אחרות. 

כמו כן, יושב ראש הקואליציה חשוד בכך שדאג, באמצעות גורמים בכירים בעיריית ראשון לציון ובחברה הכלכלית בעיר, להטות מכרזים כדי שמקורבים אליו יזכו בהם. דרכם, על פי החשד, הוא קיבל כביכול כספי שוחד. החקירה שממשיכה להסתעף, הובילה למעצר של גורמים בכירים בעיר ראשון לציון, בהם של  צור, של סגנו יוסי חממי ושל המשנה למנכ"ל החברה הכלכלית בעיר אייל מושייב.

השלושה ישתחררו מחר ממעצרם, ויחלו בריצוי מעצר בית בן תשעה ימים. ריצוי מעצר הבית הוא חלק מהסדר שהושג עימם, בדיון שהתקיים בחמישי האחרון בבית משפט השלום בעיר. בנוסף, נאסר עליהם להגיע אל משרדי העירייה והחברות הכלכליות ב-30 הימים הקרובים. יוסף, שנחשב לאחד החשודים המרכזיים בפרשה, יובא מחר בשעות הבוקר לבית המשפט, ושם המשטרה תבקש להאריך את מעצרו. 

פרקליטו של ח"כ ביטן עו"ד אפרים דמרי אמר בתגובה: "מרשי השיב לכל השאלות שהועלו בפניו והציג הסבר לכל טענה או אמירה. הוא בטוח בחפותו ומשתף פעולה באופן מלא עם החוקרים. מעבר לכך לצערינו לא נוכל להרחיב".