ארגון המורים הודיע אתמול כי הוא ממשיך בעיצומים שהוא נוקט זה ארבעה שבועות וישבית היום את הלימודים ב־82 בתי ספר ברחבי הארץ. בהתאם להודעת הארגון היום לא יתקיימו לימודים ביישובים הבאים: ראשון לציון, נהריה, אבו סנאן, אילון, אום בטין, אלהוואשלה, אלפורעה, אלסייד, אבו תלול, אבו קרינאת, אל קאסום, נווה מדבר, ביר הדאג, בוסתן הגליל, בית ג'ן, בענה, ג'דיידה־מכר, ג'ולס, גורנות הגליל, גשר הזיו, דייר אל־אסד, יאנוח־ג'ת, ירכא, כברי, כסרא־סמיע, כפר ורדים, כפר יאסיף, מג'ד אל כרום, מולדה, מזרעה, נחף, סאג'ור, עברון, ראמה, שייח' דנון ושלומי. במסגרת השביתה יישארו היום בבתיהם כ־59 אלף תלמידים.



כזכור, ארגון המורים מוחה על חוסר ההתקדמות, כלשונו, במו"מ עם משרד האוצר על הסכם השכר של המורים. בשבוע שעבר החליט הארגון להחריף את הצעדים, וקבע כי בכל בתי הספר התיכוניים ברחבי הארץ לא יתקיימו מבחנים ולא יינתנו או יוקלדו ציונים.



ארגון המורים אומנם נענה בשבוע שעבר לבקשת פורום ועדי ההורים היישוביים, והורה לקיים כמתוכנן בחינות מתכונת שנקבעו ליום חמישי האחרון בבתי ספר שלא שבתו. עם זאת, לא מן הנמנע כי בחינות מתכונת נוספות קרובות יבוטלו.



הנחיית ארגון המורים שלא לקיים מבחנים עשויה לפגוע בתלמידים הניגשים לבגרויות החורף בהיסטוריה ובמתמטיקה, שאמורות להתקיים בעוד כחמישה שבועות, שכן בלי בחינות מתכונת לא יוכלו התלמידים לקבל ציון הגשה לבגרות.



בסוף השבוע האחרון שלחו מועצת התלמידים והנוער הארצית ופורום ועדי ההורים היישוביים מכתב חריף לשרי האוצר והחינוך, ובו הם קראו לשרים לגלות מנהיגות ולפתור את המשבר בטרם יחמיר. הם הביעו תמיכה במאבקם של המורים, והזהירו כי אם לא ייפתר הסכסוך בין ארגון המורים לאוצר עד סוף חופשת החנוכה, הם יצטרפו למאבק המורים, ישביתו את הלימודים וייצאו בהפגנת ענק מול קריית הממשלה.