מבית החולים "שערי צדק" נמסר כי חלה התייצבות נוספת במצבו של אשר אלמליח, המאבטח שנפצע באורח קשה מאוד בפיגוע הדקירה אתמול בתחנה המרכזית בירושלים וכי הוא מראה סימני התעוררות ראשוניים. עם זאת, מצבו מוסיף להיות קשה ועדיין נשקפת סכנה לחייו. אחיינו של המאבטח, שגב אלמליח, סיפר הבוקר (שני) בראיון לגלי צה"ל כי בני משפחתו זיהו אותו בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות עוד לפני שקיבלו עידכון רשמי על כך שנפצע בפיגוע.

"מאתמול אחר הצהריים המצב של המשפחה מאוד קשה", אמר אלמליח. "אנחנו בעצם שמענו על הפיגוע דרך הרשתות, דרך חברים ומשפחה. בערב עידכנו אותנו שהמצב מתחיל להראות סימנים חיוביים, שאשר שומר על יציבות והיום בבוקר אנחנו שומעים שהמצב עוד יותר משתפר".
אחיינו של המאבטח סיפר כיצד גילתה המשפחה כי הוא נדקר בפיגוע טרור. "אחי התקשר אליי ואמר שהיה פיגוע בתחנה המרכזית ואמר לי: 'תסתכל בסרטון אני בטוח שזה אשר'. עוד לפני שקיבלנו איזשהו עידכון", הסביר. "כשאבא שלי שמע שהיה פיגוע בתחנה המרכזית הוא ניסה להתקשר לאשר וברגע שהוא ראה שהוא לא מצליח להשיג אותו הוא הבין ישר שאשר נפגע. ראינו את הסרטון וישר נסענו לבית החולים".

אלמליח אמר כי מצבו של דודו היה אנוש והודה לצוותי מד"א ולצוות בית החולים על עבודתם. "זה היה ממש עניין של חיים ומוות, הצוותים הרפואיים ממש עשו עבודה מדהימה", אמר. "זה היה נס גדול, הוא איבד הרבה דם והגיע למצב ממש קיצוני. אנחנו מתפללים, מתארגנים במשמרות. אנחנו משפחה די גדולה וכולנו תומכים אחד בשני, אנחנו צריכים להתארגן לשבועות הקרובים". 

זירת פיגוע הדקירה בירושלים. צילום: מרק ישראל סלם
זירת פיגוע הדקירה בירושלים. צילום: מרק ישראל סלם