הכרזתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ על הכרה בירושלים כבירת ישראל גרמה למהומות בעיר, שהגיעו לשיאן בפיגוע הדקירה שבוצע אתמול בתחנה המרכזית. מפקד מחוז ירושלים לשעבר, ניצב בדימוס ניסו שחם, התייחס הבוקר (שני) בשיחה עם ספי עובדיה ודרור רפאל ב-103FM לשאלה האם היה ניתן למנוע את הפיגוע: "אני כבר לא חשוף לכל המודיעין שקיים במערכת ולכן אני לא יודע מספיק כדי לחזות מה יקרה בהמשך אך אני חושב שאנחנו פועלים נכון כדי להרגיע את גובה הלהבות. לא פעם מפגעים בודדים הם אנשים שעושים פיגוע בלי שיהיה להם קשר לארגון כלשהו".




שחם נשאל לגבי ביכולת לאתר מחבל פוטנציאלי דרך הפוסטים שהוא מעלה בפייסבוק, כמו השיר שכתב המחבל שדקר את המאבטח. לדבריו, "ביער האינפורמציה שיש בפייסבוק לא ניתן לנטר כל מילה בחשד שתנבא משהו, זה הכל עניין של אלגוריתם. אני לא חושב שהיה ניתן למנוע את הפיגוע, ראיתי בסרטונים שהמשטרה פעלה מהר וטוב. אני גם חושב שהמשטרה פעלה באומץ רב כשהיא אפשרה את תפילת ההמונים ביום שישי האחרון". 

קצין המשטרה לשעבר הוסיף כי "הסיפור הוא ידוע, אנשים מיואשים שמתפרצים בזעם. צריך לדעת לא להיות במקומות החיכוך ולהתרחק. בסופו של דבר בסיפור הזה יש הכרה בירושלים כבירת ישראל שבפועל היא בירתנו בכל מקרה. הסימבוליקה בנושא כנראה לא מצליחה להתרומם, אני חושב שלא צריכים לבצע הכללות, צריך לתת הרבה אישורי עבודה וככל שהמצב הסוציו-אקונומי יהיה טוב יותר תהיה פחות איבה. לא הכל מונח על כתפיה של המשטרה, יש להבין את המאקרו". 
בסיום השיחה התייחס שחם לקריאתו של שר הביטחון אביגדור ליברמן לחרם על תושבי ואדי ערה בעקבות ההפגנות האלימות שאירעו שם: "אני חושב שהחרמה היא משהו לא טוב אלא משהו איום נורא".
עריכה: איתמר זיגלמן