ארגון המורים הודיע הערב (שני) כי בכוונתו להשבית מחר את בתי הספר התיכונים בנס ציונה, לוד, אבטין, אור עקיבא, אלוני יצחק, בית צבי, בנימינה, ג'סר א-זרקא, גבעת עדה, גן שמואל, זכרון יעקב, חדרה, יגור, כפר ביאליק, כפר חסידים א' , כפר פינס, כרמל, מאיר שפיה, מגידו, מעגן מיכאל, ניר עציון, עין שמר, פוריידיס, קריית אתא, קריית ביאליק, קריית ים, קריית מוצקין ורכסים. מדובר ב-6,300 מורים ב-110 בתי ספר בהם לומדים כ-95 אלף תלמידים. 



כזכור, ארגון המורים עדיין מוחה על חוסר ההתקדמות, לדבריהם, במו"מ, כאשר עיקר דרישותיהם מתמקדות בשיפור תנאי ההעסקה של המורים בשלל תקנים. בשבוע שעבר הביעו תלמידים והורים הזדהות ותמיכה במאבקם של המורים- פורום ועדי ההורים היישוביים ומועצת התלמידים והנוער הארצית שלחו מכתב חריף לשרי האוצר והחינוך, ודרשו מהם לגלות מנהיגות ולפתור את המשבר בטרם יחריף. הם אף הזהירו כי אם לא ייפתר המשבר עד סוף חופשת החנוכה, הם יצטרפו למאבק המורים, ישביתו את הלימודים ויצאו בהפגנת ענק מול קריית הממשלה.



ארגון המורים אומנם נענה בשבוע שעבר לבקשת פורום ועדי ההורים היישוביים, והורה לקיים כמתוכנן בחינות מתכונת שנקבעו ליום חמישי האחרון בבתי ספר שלא שבתו. עם זאת, לא מן הנמנע כי בחינות מתכונת נוספות קרובות יבוטלו.  הנחיית ארגון המורים שלא לקיים מבחנים עשויה לפגוע בתלמידים הניגשים לבגרויות החורף בהיסטוריה ובמתמטיקה, שאמורות להתקיים בעוד כחמישה שבועות, שכן בלי בחינות מתכונת לא יוכלו התלמידים לקבל ציון הגשה לבגרות.



איתן שדה, תלמיד כיתה י"ב בתיכון "רבין" בכפר סבא, אמר כי "המורים הם מגדלי דור העתיד ומפתחי החברה הישראלית העתידית, וכדי שהם יעשו זאת בדרך הטובה ביותר, אנו צריכים לדאוג לזכויותיהם".



שיר שמטרלינג, תלמידת י"ב באותו תיכון אומרת כי "שכבת י"ב היא הנפגעת העיקרית ממחאת המורים. מעבר לפגיעה בסדר הלימודים הרציף, מבטלים גם מבחנים ומתכונות, וזה עלול לפגוע בבגרויות החורף. למרות זאת, אנחנו תומכים במורים ומזדהים איתם, ולכן החלטנו לעשות מעשה, וקיימנו הפגנת תמיכה בהם בשבוע שעבר".