לאחר שבועות של מאבק בין ארגון המורים העל יסודיים לאוצר, הגיעו הצדדים הלילה (שני) להסכם והשביתה שתוכננה למחר בבוקר ב-110 תיכונים בוטלה. על פי הודעת ארגון המורים, הושגה הבנה וגובש הסכם שכר חדש עם האוצר. בעקבות זאת, הודיע ארגון המורים שהוא מבטל את ההשבתות. הסכם השכר החדש נותן מענה לכלל עובדי ההוראה, בדגש מיוחד על מורים צעירים בתחילת דרכם, מנהלים, יועצות חינוכיות ובעלי תפקידים נוספים בבתי הספר.



ההסכם יהיה בתוקף עד סוף פברואר 2022. בין הישגיו: שכרו של מורה מתחיל יעלה למעל ל-8,000 שקלים ויינתן מענק חד פעמי לכל עובדי ההוראה בגובה 1,000 שקלים. בנוסף, יינתנו תוספת שכר למנהלים, תוספת של שלושה בעלי תפקידים ותוספות גמולים וקרנות.

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב אמר לאחר השגת ההסכם כי "הוא מביא איתו בשורה. בשורה לחינוך בישראל, בשורה למורים, לתלמידים ולהורים. לצד חיזוק כוח ההוראה ומיצוב מעמד המורה בישראל, ההסכם החדש מזמין כל אדם משכיל ואיכותי, אדם שמעוניין בקריירה משמעותית, לבוא בשערי מערכת החינוך – ולהתפרנס בכבוד. אני רוצה להודות לידידי רן ארז, על דרכו המקצועית והעניינית, ועל השותפים שלנו באוצר שעבדו על ההסכם לילות כימים. הוראה היא שליחות, ומהיום גם הזדמנות לכל צעיר וצעירה לפרנסה ראויה".

שר החינוך וחבר הקבינט נפתלי בנט התייחס להסכם עם ארגון המורים והעלאת שכר המורים ואמר: "היום אנו מציבים את מורי ישראל בראש סדר העדיפויות הלאומי. מאז כניסתי לתפקיד רציתי שהורים יגידו לילדיהם: ״כשתגדל לך תהיה מורה״. הוראה היא שליחות ואידיאל. מורי ישראל, התחייבנו בפניכם להביא תוספת משמעותית לשכרכם - היום אנחנו מקיימים". הוא הסביר כי "השכר התחילי של מורה בישראל יעלה ב-20% ויעמוד על 8000 שקלים. זהו זינוק ממשי בַּשכר, אשר יעזור מאוד לְמורים בתחילת דרכם. אנו נמשיך לעשות כל שנדרש על מנת להביא אנשים מוכשרים ואידאליסטים לתוך מערכת החינוך".