שישה שוטרים ממחוז תל אביב נחקרים בימים אלה ע"י המחלקה לחקירת שוטרים (מח"ש) בחשד כי במהלך עיכוב לחקירה של נער יוצא אתיופיה בן 16, הם היכו אותו, תיעדו את המעשה ואחד מהם אף הפיץ את הסרטון. האירוע התרחש לפני כחודשיים, כששוטרים ממחוז תל אביב שפגשו בו חשבו כי הוא שיכור. תוך כדי עיכובו, סטר לו אחד השוטרים ושוטר אחר תיעד את האירוע בטלפון הנייד שלו.



את הסרטון הם העבירו בקבוצת וואטסאפ של שוטרים, שהתגלגל למספר רב של צופים. בסופו של דבר הסרטון הגיע לשוטר שהבין כי המעשה חמור והחליט להעביר את הנושא לחקירת מח"ש. השוטרים שנחקרו אתמול ע"י מח"ש חשודים במעורבות בהשפלת הקטין ובאי מניעת העבירה. הם שוחררו אתמול בתנאים מגבילים. בנוסף לכך, מספר שוטרים מסרו את עדותם. עם סיום החקירה במח"ש תתקיים הערכת מצב כיצד לנהוג בעניינם של המעורבים. לא מן הנמנע כי האירוע יועבר לטיפול בבית הדין למשמעת של המשטרה.



"אירוע חמור, זו לא הפעם הראשונה"


ראש היחידה לתיאום המאבק בגזענות, עו"ד אווקה (קובי) זנה קרא "למצות את הדין עם השוטרים" ולמגר אירועים מסוג זה. לדבריו, "אם עובדות המקרה יתבררו כנכונות, הרי שמדובר בעוד אירוע קשה של תקיפת צעיר יוצא אתיופיה על ידי שוטרים. אין לי ספק שאלמלא צבע עורו של המתלונן לא היו נרמסות זכויותיו בצורה כה גסה מצד השוטרים, וזאת כשהיה תחת משמרתם".



"לצערי הרב אין זו הפעם הראשונה שאירועים מהסוג הזה מתרחשים ואלמלא האירוע תועד ייתכן שלא היינו יכולים ללמוד על קיומו ועל חומרתו. ליחידה לתיאום המאבק בגזענות הוגשו מספר תלונות נוספות בנושא אלימות שוטרים ואכיפה גזענית של שוטרים", הוסיף זנה. 


מהמשטרה נמסר: "אנו רואים בחומרה כל אירוע שבו מפירים זכויות חשוד ומתנהגים בצורה מנוגדת לערכי הארגון. מיד עם האירוע הועבר הסרטון למפקדת המרחב אשר העבירה אותו ביוזמתה למח״ש. החקירה מתנהלת בשיתוף פעולה מלא והשוטר החשוד במעשה הורחק מן השירות לאלתר ואינו משרת כיום במשטרת ישראל".