ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להיחקר היום (שישי) במעונו בירושלים במסגרת פרשות המתנות וההקלטות. מדובר בחקירתו השביעית במספר של נתניהו, כשלפחות בפרשה 1000 החוקרים סבורים כי התגבשה תשתית ראייתית נגדו. כבר בשעות הבוקר יגיע למעון צוות החקירה הבכיר של היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433, בראשותו של מפקד היחידה, תנ"צ כורש בר נור, כדי לעשות מאמץ ולסיים את חקירת תיק המתנות תוך כוונה לעמת את ראש הממשלה עם עדותו של המיליארדר ג'יימס פאקר וכן עם החלק האחרון מעדותו של איש העסקים ארנון מילצ'ן.



בנוסף, ישתדלו החוקרים לסיים גם את חקירת פרשת הקלטות המתעדות את השיחות בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות, נוני מוזס, אם כי לא מן הנמנע כי בפרשה זו יידרשו החוקרים לפגישה אחת נוספת לפחות עם ראש הממשלה. כזכור, חקירתו האחרונה של ראש הממשלה התקיימה לפני כחודש וארכה כארבע שעות. החוקרים הבהירו כי בשל הזמן הקצר הם לא הספיקו לסיים את החקירה וביקשו לתאם מועד נוסף.



חשוב לציין כי לפחות במסגרת פרשת המתנות, שם מעריכים במשטרה כי התגבשה תשתית ראייתית לכאורה, מי שאמור לסכם את החקירה ולהגיש את הדוח הסופי אל היועץ המשפטי (יועמ"ש) לממשלה אביחי מנדלבליט ואל פרקליט המדינה שי ניצן הוא ניצב מני יצחקי, ראש אגף החקירות והמודיעין (אח"מ) שפרש בשבוע שעבר, שנתבקש ללוות את ראש אח"מ הנכנס ניצב גדי סיסו. ייתכן שיצחקי, שליווה את החקירות מראשיתן, יישאר כמלווה של ניצב סיסו עד לסיום פרשת 2000 ויסכם גם אותה.



יש ראיות, השאלה היא למה


גורמים המעורים בפרטים סיפרו למעריב כי בין מקבלי ההחלטות במטה הארצי ובאח"מ קיימת תמימות דעים באשר לראיות שהתגבשו נגד ראש הממשלה במסגרת פרשת המתנות. אלא שהמחלוקת הינה סביב סעיף העבירה. כפי שפרסמנו במעריב, במשטרה עדיין מתלבטים אם לייחס לנתניהו עבירת שוחד, או להסתפק בעבירת קבלת טובות הנאה שנמנית ברף העבירות הנמוך יותר. המחלוקת הינה בעיקר בשל העובדה שבמהלך החקירה לא הצליחו עדיין החוקרים לבסס תשתית ראייתית סביב התמורה שקיבלו מילצ'ן ופאקר כנגד המתנות שרכשו ושלחו אל נתניהו ובני משפחתו.



מילצ'ן הפך בעדותו השנייה לנחקר באזהרה, לאחר שהחליט להיצמד לעדותה של עוזרתו האישית הדס קליין, אשר חשפה בפני החוקרים את השיטה וההתנהלות סביב הזמנת המתנות מצידו של נתניהו ורכישתן על ידי מילצ'ן. "בשלב מסוים הרגשתי גועל. זה כבר לא היה נעים אז צירפתי את פאקר לחלוק איתי במתנות", הודה מילצ'ן בחקירתו.



אלא שכמו קליין, גם מילצ'ן גרס כי לא קיבל תמורה בעד המתנות וכי פעל מתוך העובדה שחש אי נעימות. בסביבתו של איש העסקים סבורים כי במשטרה לא יעשו את הטעות ולא יסכמו את החקירה עם קביעה כי התגבשה תשתית ראייתית לעבירת שוחד מצד נתניהו, שכן אז התיק הזה לא יחזיק מעמד, לטענתם. "אם ינסו לייחס עבירת שוחד למילצ'ן זה תיק שייגנז בפרקליטות. לכל היותר יש קבלת טובות הנאה אם רוצים שהתיק יחזיק".



במשטרה, לעומת זאת, ממתינים לחקירה הבוקר כדי לקבוע סופית אם להתעקש על עבירת שוחד או להסתפק בעבירות של קבלת טובות הנאה מרמה והפרת אמונים.