דרור אלפרון הוא בן משפחת הפשע שנעצר אתמול בחשד לגביית דמי חסות בקרב בעלי עסקים שונים באזור השרון וכן פעל באלימות והצית יחד עם אחרים עסקים שלא סרו למרותו, כך הותר הערב (חמישי) לפרסם. מעצרו של אלפרון הוארך בעשרה ימים נוספים. יחד איתו נעצרו אחיו, עומר וכן תומר ברנוראנג, שמעצרם הוארך בשישה ימים. 



דרור אלפרון, שהיה במנוסה מיום ראשון נתפס ביום רביעי באזור יקנעם ונתפס לאחר מרדף בו פגע ללא הבחנה בכלי רכב וסיכן את המשתמשים בדרך. לאחר מרדף קצר עצר בצומת יוקנעם, החל להימלט רגלית ונעצר. לאחר מעצרו הוא הובא לחקירה בלהב 433 מהמשטרה נמסר לאחר ההודעה על לכידתו: "נמשיך במאבק בעבירות סחיטת דמי החסות, עבירות המשפיעות ישירות על תחושת הביטחון האישי של האזרח".



כזכור, הפרשה בה מעורב החשוד שנתפס היום, נחשפה ביום ראשון, עם מעצרם של שבעה חשודים שלהערכת המשטרה היו מעורבים בשורה ארוכה של עבירות סחיטה באיומים, הצתות וגביית דמי חסות. במשטרה מייחסים למעורבים, בהם גם אחיו של דרור, עומר, גם את הצתת מאפיית "לחם הכפר" בכפר סבא, שבחודשים האחרונים הוצתה פעמיים וכן הצתת כלי רכב של בעלי חוב כספי. עוד עלה החשד כי המעורבים פעלו בדרך דומה כנגד עשרות אזרחים, בעלי עסקים ובעלי חוב שאוימו על ידם.



מהלך החקירה הסמויה שהתנהלה בנושא, התבסס החשד לפיו פנו המעורבים או שליחיהם אל בעלי העסקים, בעלי חוב באזור השרון והמרכז, והפעילו עליהם את שיטת האיומים. המעורבים, כך עולה, ניגשו לבעלי העסקים באזור ועל מנת להבטיח להם "שקט", גבו מהם דמי חסות. במקרים אחרים, כשהתבקשו על ידי גורמים שונים לסייע בידם לגבות חובות כספיים מחייבים, עשו זאת המעורבים בדרכים של איומים.



על פי החשד, לעתים אף עברו משלב האיומים לשלב הביצוע, עת הציתו עסקים ורכוש השייך לאותם חייבים ולאותם נסחטים. זאת, כדי להוכיח את רצינות כוונותיהם או לחילופין כדי לגבות את החובות לכאורה שבגללם פנו אל הקורבנות. במשטרה התרבו התלונות שחשפו דפוס פעולה דומה, וכן הנציחו לכאורה את פעולות המעורבים, מה שהוביל לחקירה