חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה), בראשותו של מפקד היחידה תת־ניצב כורש בר נור, חקרו היום (שישי) את ראש הממשלה בנימין נתניהו במעונו בירושלים במסגרת פרשת 1000 (המתנות) ו־2000 (השיחות עם מו"ל "ידיעות אחרונות"). מדובר בחקירתו השביעית של נתניהו, ולפחות בפרשת המתנות החוקרים סבורים כי התגבשה תשתית ראייתית נגדו. 



לפני החקירה התכוונו החוקרים לעמת את נתניהו עם עדותו של המיליארדר ג'יימס פאקר וכן עם החלק האחרון מעדותו של איש העסקים ארנון מילצ'ן. במשטרה עדיין מתלבטים אם לייחס לנתניהו עבירת שוחד או קבלת טובות הנאה. החוקרים ינסו לסיים גם את חקירת פרשה 2000, אך לא מן הנמנע כי בפרשה זו יידרשו לחקור את נתניהו לפחות עוד פעם אחת.



ראש הממשלה בנימין נתניהו צייץ בטוויטר לאחר החקירה כי "אין חדש תחת השמש. גם הפעם עניתי על כל השאלות וגם הפעם אני חוזר ואומר בביטחון מוחלט: לא יהיה כלום, כי לא היה כלום. תודה לכם על התמיכה האדירה! חנוכה שמח ושבת שלום"



יש ראיות, השאלה היא למה



גורמים המעורים בפרטים סיפרו למעריב כי בין מקבלי ההחלטות במטה הארצי ובאח"מ קיימת תמימות דעים באשר לראיות שהתגבשו נגד ראש הממשלה במסגרת פרשת המתנות. אלא שהמחלוקת הינה סביב סעיף העבירה. כפי שפרסמנו במעריב, במשטרה עדיין מתלבטים אם לייחס לנתניהו עבירת שוחד, או להסתפק בעבירת קבלת טובות הנאה שנמנית ברף העבירות הנמוך יותר. המחלוקת הינה בעיקר בשל העובדה שבמהלך החקירה לא הצליחו עדיין החוקרים לבסס תשתית ראייתית סביב התמורה שקיבלו מילצ'ן ופאקר כנגד המתנות שרכשו ושלחו אל נתניהו ובני משפחתו.


חוקרי המשטרה במעון רה"מ. צילום: מרק ישראל סלם
חוקרי המשטרה במעון רה"מ. צילום: מרק ישראל סלם


מילצ'ן הפך בעדותו השנייה לנחקר באזהרה, לאחר שהחליט להיצמד לעדותה של עוזרתו האישית הדס קליין, אשר חשפה בפני החוקרים את השיטה וההתנהלות סביב הזמנת המתנות מצידו של נתניהו ורכישתן על ידי מילצ'ן. "בשלב מסוים הרגשתי גועל. זה כבר לא היה נעים אז צירפתי את פאקר לחלוק איתי במתנות", הודה מילצ'ן בחקירתו.

אלא שכמו קליין, גם מילצ'ן גרס כי לא קיבל תמורה בעד המתנות וכי פעל מתוך העובדה שחש אי נעימות. בסביבתו של איש העסקים סבורים כי במשטרה לא יעשו את הטעות ולא יסכמו את החקירה עם קביעה כי התגבשה תשתית ראייתית לעבירת שוחד מצד נתניהו, שכן אז התיק הזה לא יחזיק מעמד, לטענתם. "אם ינסו לייחס עבירת שוחד למילצ'ן זה תיק שייגנז בפרקליטות. לכל היותר יש קבלת טובות הנאה אם רוצים שהתיק יחזיק".

במשטרה, לעומת זאת, ממתינים לחקירה הבוקר כדי לקבוע סופית אם להתעקש על עבירת שוחד או להסתפק בעבירות של קבלת טובות הנאה מרמה והפרת אמונים.