עשרות אלפי מבקרים משלוש הדתות צפויים לקחת חלק באירועי חג המולד ופסטיבל העיר העתיקה המסורתיים בנצרת שהחלו היום (שבת). לאחר שהודיע על ביטול חגיגות חג המולד במחאה על הכרת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בירושלים כבירת ישראל, חזר בו ראש עיריית נצרת עלי סלאם, הכחיש כי ביטל אותן והזמין את ההמונים לחגוג. "הפרסומים לפיהם בוטלו אירועי חג המולד השנה אינם נכונים", אמר סלאם. "כמדי שנה העיר לבשה חג ואנו נרגשים לקבל את עשרות אלפי המבקרים שיגיעו ולתת להם חוויה חגיגית ומיוחדת במינה". 



בשיאו של היום הראשון לחגיגות יתקיים טקס הדלקת עץ האשוח הענק בשעה 19:00. דוכני מזון, קרקס, נגני רחוב, מגוון רחב של מופעי רחוב ואטרקציות מחכים למבקרים. "אני מזמין את כל תושבי מדינת ישראל היהודים, המוסלמים והנוצרים לבוא לעיר נצרת ולהשתתף בחגיגות חג המולד. נצרת היא עיר השלום והאחווה בין הדתות והעמים ואין כמו רוח החג והחוויה המשותפת להוכיח כך", אמר ראש העיר סלאם.

כרמלין אשקר, יו"ר עמותת "ברית אחים - נוצרים גאים להשתלב", אמר בתגובה להחלטת סלאם: "אנו מברכים על כך שהלחצים שהפעלנו, ההיענות של הציבור בישראל לשתף את הנושא וכמו גם פעילותם של נוצרים נוספים הביאה את ראש העיר להבין שטעה ולהפוך את החלטתו. הגיע הזמן שהעדה הנוצרית שרוב רובה מכבדת את מדינת ישראל ורואה את עצמה שותפה בבנייתה לא תהיה שבויה בידיהם של גורמים פוליטיים קיצוניים הן במגזר הערבי והן בעדה הנוצרית. אנו קוראים גם לראש מועצת כפר כנא לחזור בו מהודעה מבישה דומה ולאפשר את החגיגות".
  

היום בשעה 10:00 החל פסטיבל העיר העתיקה, חודש החגים ופסטיבל האורות בנצרת. עשרות דוכנים יציעו מטעמים למבקרים יחד עם מגוון רחב של מופעי ותיאטרון רחוב, קרקס, מופעי קוסמות, מופעי אש, נגני רחוב, סדנאות והמון אטרקציות נוספות יחכו למבוגרים ולילדים. שיאו של היום הראשון לחגיגות יגיע בשעה 19:00, אז יתקיים טקס הדלקת עץ האשוח הענק בכיכר המעיין בעיר, שיתן את אות הפתיחה לחגיגות חג הכריסטמס המסורתיים שיימשכו לאורך כל ימי השבוע. האירועים יסתיימו ביום ראשון, ה-24 בדצמבר, במיסה השנתית בכנסיית הבזיליקה.

פסטיבל חג המולד בנצרת. צילום: פאי סאל בע"מ
פסטיבל חג המולד בנצרת. צילום: פאי סאל בע"מ

 
מיום ראשון ייפתחו כמו כל שנה כל הדוכנים במסגרת השוק הפתוח, "הכריסטמס מארקט" משעות הצהריים ועד הלילה, מכיכר המעיין לאורך רחוב הצליינים ועד העיר העתיקה. הדוכנים יציעו למבקרים לטעום אוכל אותנטי, מזרחי, ים תיכוני, קניית מתנות המסמלות את חג המולד וממתקים ומיני מתוקים וכל זאת ברקע מוזיקת החג המסורתית. כל המסעדות ובתי הקפה בכיכר המעיין ובעיר יפעלו כרגיל ויכינו תבשילי חג מיוחדים לכל אורחי העיר. במסגרת החגיגות ייפתחו חניונים ללא עלות בדרום העיר וצפונה, וכן שאטלים יסיעו את המבקרים מהחניונים למרכזי הפעילות.
 
ביום שבת ה-23 בדצמבר, משעה 15:00 ועד השעה 18:00, תתקיים כמידי שנה תהלוכת החג המסורתית משכונת הפועלים דרך רחוב פאולוס ה-6 ועד כנסיית הבזיליקה במרכז העיר וכל זאת בליווי תזמורות נוער הצופים וכרכרות חג מסורתיות. למחרת, ביום ראשון, תתקיים בשעה 19:30 מיסת  חג המולד המסורתית בכנסיית הבזיליקה במרכז העיר וכמידי שנה תשודר המיסה למדינות רבות ברחבי העולם.