פרשת "יוזף פריצל המקסיקני" שמסעירה את הציבור האמריקאי תגיע בקרוב לכותלי בית המשפט. אנרי מישל פייאט (63), תושב אוקלהומה, נאשם כי חטף את בתו החורגת רוזלין מק'גיניס כשזו הייתה בת 11.



מק'גיניס נותרה בשבי, בעיקר בתוך מקסיקו, במשך 19 שנה ואף הביאה לעולם תשעה ילדים לאחר שנאנסה אלפי פעמים על ידי אביה החורג. פייאט זכה לכינוי "פריצל המקסיקני" בגלל הדמיון המצמרר לסיפורו של פריצל האוסטרי, שחטף את בתו אליזבת כשזו הייתה בת 18 והביא עמה לעולם שבעה ילדים.



כתב האישום המזעזע בחומרתו נגד פייאט מפרט כיצד הוא "התחתן" עם מק'גיניס במכוניתו ולאחר מכן החל לנסוע איתה ברחבי ארה"ב ומקסיקו תוך כדי שהוא מבצע כלפיה עבירות מין ואף נוקט אלימות נגדה. בראיון למגזין "פיפל" סיפרה מק'גיניס כי פייאט שינה את שמות המשפחה שלהם פעמים רבות כדי להסתתר מרשויות החוק.



במהלך השבי ועוד בטרם מלאו לה 18 ילדה מק'גיניס שני ילדים ושבעה נוספים נולדו לאחר מכן. "הידיעה כי האדם שלקח ממני 19 שנה מחיי, והותיר אותי עם חיים שלמים של אתגרים כואבים, נלכד בסופו של דבר עושה את היום הזה לאחד החשובים בחיי", הדגישה מק'גיניס, היום בת 33.



היא הוסיפה כי הצליחה להימלט מאביה החורג בשנה שעברה במקסיקו, והגיעה לשגרירות ארה"ב כדי לבקש מקלט. על פי ההערכות, אם יורשע, פייאט, שמכחיש את האישומים נגדו, יבלה את שארית חייו בכלא.