עוד בכיר לשעבר מאחורי הסורגים:  השר וחבר הכנסת לשעבר סטס מיסז'ניקוב התייצב הבוקר (ראשון) בכלא חרמון, אליו ייכנס על מנת לרצות עונש של 15 חודשי מאסר שנגזרו עליו לאחר שהורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירות של מרמה והפרת אמונים. כזכור, בחודש שעבר בית משפט השלום בתל אביב אישר את הסדר הטיעון שחתמה הפרקליטות עם השר לשעבר. מיסז'ניקוב עצמו סירב הבוקר להגיב או להתייחס לכניסתו לכלא. 



מיסז'ניקוב אמר לשופט במהלך הדיון כי "הסכמתי ורציתי לחסוך זמן לניהול משפט ארוך ומורכב אני לוקח אחריות מלאה על הטעות בשיקול דעת. אני מתחרט מעומק לבי הטעות נעשתה מתוך התלהבות יתר כנראה מחוסר ניסיון שנובע מכך שהייתי שר חדש. אני תקווה שמתוך מכתבים שאתה קורא בענייני תבחין שלא עשיתי דבר בזדון ובמרמה. אני רחוק מלהיות איש מושחת. אין כאן שום דפוס מצידי. אני מאד מצטער ושילמתי מחיר כבד במשך שנים. אני ממשיך לשלם גם היום בכל תחומי החיים". 



סטס מיסז'ניקוב בבית המשפט
סטס מיסז'ניקוב בבית המשפט



השופט, צחי עוזיאל, אמר בדיון כי "אין ספק שהעבירה בה הורשע הנאשם היא אחת מהעבירות המרכזיות בתחום המאבק בשחיתות שלטונית. מדובר בגורם הבכיר ביותר במשרד התיירות אשר ניצל את רום מעמדו ופעל בניגוד עניינים מהותי ובוטה בנושא שבתחום עיסוקו במטרה לקדם רווחים כספיים, למי שניהלה עמו קשר קרוב ומוצנע".