ורד שליו הורוביץ, בתו של אלי הורוביץ ז"ל מייסד חברת טבע סיפרה הערב (ראשון) על תחושותיה, פחות משבוע לאחר הכרזת טבע על פיטוריהם של כ-1,700 עובדים בארץ. "כואב לי הלב, זה פשוט נורא ואיום", אמרה בראיון ל"החדשות", "הפיטורים לכשעצמם הם דבר גרוע, צריך לעשות את הדבר הזה בהידברות. המנכ"ל הזה לא מכיר את השיטה הזו, צריך להראות לו שכדאי לשמור על הקשר החשוב עם ישראל".
בתו של המייסד הוסיפה: "הלוואי שהמנהלים שקיבלו בונוסים יחזירו אותם. אם ארז ויגודמן היה חכם, היה עושה מחזיר ומתפטר". לדבריה, זה ממש כאב לב, זו השמדת ערך שלא נעשתה בישראל אף פעם. היא התייחסה לשכר שהמנכ"ל החדש קאר שולץ מקבל ואמרה כי "הסכום שהוא מקבל זה רק תוצר של הסתכלו על מה שקורה באמריקה, אבל אנחנו לא שם. מצד שני, אילו לא היו מציעים לו את הדבר הזה הוא לא היה בא". 

אבא שלך היה מנהל את זה אחרת? 
הוא בטוח היה מנהל את זה טוב יותר, אבל הוא איננו אז צריך מישהו אחר שיש לו לפחות תכונות ניהוליות ואת הציונות אפשר להכניס לו.
אלמנתו דליה הוסיפה: "אני מכירה את המפוטרים שנים רבות, בכיתי על זה במשך ימים, וגם על החזון הגדול". לדבריה, עמל של שלושה דורות ירד לטימיון. "אני אומרת לפעמים טוב שאלי לא רואה את זה", סיכמה, "החשש שלי הוא שטבע בעצם לא תהיה יותר ישראלית וזה נורא חבל. היום אין כלום עפר ואפר כמעט".