פרסום ראשון: שני ילדים לאמא רומנייה ואבא תושב רהט שבנגב, מעוכבים זה למעלה מ-24 שעות בשדה התעופה בן גוריון, וממתינים לאישורים מצד הרשויות על מנת להיכנס לביקור בן חודש בארץ. בג"צ עיכב הלילה (שלישי) את גירושם של שני הילדים, אחד מהם בן 12 והשני בן שמונה, המתגוררים בעיר יאשי שברומניה, עד לשעות אחר הצהריים.



ג'מיל אבו ג'אמע, אביהם של שני הילדים עלי ועלאא, הגיע עמם לארץ ביום שני בשעה 10:30 בבוקר, לאחר שקיבל אישור מאמם, ממנה הוא נפרד לפני כחמש שנים. לאחר שעברו את הבדיקות המתאימות, הודיעו לאב נציגי משרד הפנים כי עליו להמתין. "בתום שעה של המתנה, מסרו לי כי אין אישור כניסה לשני הילדים, אלא אם אשלם 30 אלף שקלים על כל אחד מהם", סיפר האב ל"מעריב-אונליין".



"לו הייתי יהודי הם היו נכנסים"


"שילמתי 60 אלף שקלים עבור שני הילדים, וכאשר התחילו בהליכים, הכל הופסק והודיעו לנו כי המנהל ביקש לגרש אותם", סיפר האב. לדבריו, "נציג משרד הפנים בשדה התעופה אמר לי כי הילדים שלי יגורשו חזרה לרומניה במטוס של השעה 23:00 ואם אני רוצה ללוות אותם, אני יכול לרכוש כרטיס טיסה". "לו היה להם אב יהודי, הם היו נכנסים לאחר תשלום הערבות", הלין והוסיף: "אמרתי להם כי העיכוב הזה גרם לי נזק".



ג'מיל אבו ג'אמע וילדיו הילדים המעוכבים בשדה התעופה . צילום: באדיבות האב



סנגורו של האב, עו"ד יאסר אבו  ג'אמע, מיהר לשלוח עתירה לבג"צ, ובה בקשה "למנוע מהרשויות לגרש את הילדים מכח היותם בניו של אזרח ישראלי". הפניה הגיעה בשעת לילה מאוחרת לבית המשפט, שהורה לעכב את הליך גירוש הילדים עד לדיון במעמד שני הצדדים.



"זהו הביקור הראשון של הילדים שלי בארץ", סיפר אבו ג'אמע. "תכננתי לנצל את חופשת חג המולד, ושהם יכירו את המשפחה ואת הארץ, ולהחזיר אותם לרומניה באמצע החודש הבא", הסביר. על מצבם של ילדיו אמר: "הם בטראומה, מרגישים כאילו בכלא. הם בילו את הלילה בחדר קטן וישנו על כיסאות מברזל. גם כשהם רוצים לגשת לשירותים, צריכים אישור מיוחד. אוסרים עליהם לשחק בחצר. אסור להם לצאת מהחדר".



ממשרד הפנים נמסר בתגובה כי "הנושא נמצא כרגע בדיון בבית משפט עליון, ולכן לא נוכל להתייחס אליו. ככלל, מדובר בילדים שהוטסו לישראל ללא אישור הרשויות".