אלפים ליוו היום (רביעי) למנוחות עולמים בניו יורק, את ארבעת בני משפחת אזן שנספו בשריפה שפרצה אתמול בביתם בברוקלין. ככל הנראה, הגורם לשריפה, הוא חנוכיה דולקת, שכנראה שנפלה. בטרגדיה הנוראית נספו האם אליזה (39) והילדים הנרייטה (3), ומשה ויצחק (11 ו-7). אבי המשפחה, יוסי אזן, מאושפז מאז האירוע בבית חולים בניו יורק, כשהוא במצב קשה, וכך גם שני ילדים נוספים של המשפחה, בגילאי 15 ו-16.
בעקבות פנייתו של שר הדתות, דוד אזולאי לחברה קדישא, הוסכם כי הם ייקברו בבית העלמין בחולון. להלוויה הגיעו רבים מיוצאי סוריה המתגוררים בחולון והאווירה היתה קשה ביותר. בין המלווים את ארבעת בני משפחה אזן בדרכם האחרונה היו שר הפנים אריה דרעי והרב הראשי הראשון לציון יצחק יוסף.
דרעי אמר: "כשבית המקדש היה קיים, היו מביאים קורבנות ציבור, אבל הציבור שילם עבור הקורבנות האלה ומהם הקריבו את הקורבנות שכיפרו על העם. בעוונותינו שאין בית מקדש והקדוש ברוך הוא לוקח נשמות טהורות כקורבנות ציבור וצריך לשאול מה שימנו כדי שהקורבנות לא יהיו קורבנות שווא". הוא הוסיף כי "ארבעת הצדיקים שלפנינו זועקים אלינו עכשיו שלמו שזה יהיה קורבנות ציבור". 

שר הפנים הוסיף: "אוייבנו לא מפסיקים לרצות להשמיד את ישראל וחלק מהשמירה זה שהקדוש ברוך הוא לוקח את הצדיקים. אין מילים לנחם את המשפחה. הקדוש ברוך הוא בחר אותם למסור קורבנות ציבור. אנחנו לא יודעים את דרכי השם".
הרב יוסף אמר: "אני מכיר את האמא, שהיתה מכניסה אורחים, כשביקרתי אותם בניו יורק". לדבריו, כולנו צריכים לעשות חשבון נפש, להתחזק ולהוציא מכשירים לא כשרים מקרבנו. "אחד מבני החבורה שמת, תדע כל הקבוצה כמה צריכים כולם להתחזק וכאן זה ארבעה", הסביר, "לא נגיד למה הקדוש ברוך הוא עשה ככה כי כולם הולכים לעולם הבא. שהקדוש ברוך הוא ישלח רפואה שלמה לכל הפצועים ושנזכה לתחיית המתים במהרה בימינו".
הרב יעקב ענבה, קרוב משפחה של עליזה אמר: "סליחה שלא היינו שם. אנחנו מקבלים עלינו את הדין באהבה ומבקשים מכולם גם. בית המקדש לא נחרב על שום עוון, אלא על שנאת חינם. ליזה שהיתה רק אוהבת את הבריאות אולי לא יכלה להיות בעולם כזה".