סוף סוף היא הגיעה לאולם בית המשפט: שולה זקן, מנהלת לשכתו לשעבר של אהוד אולמרט, התייצבה היום (רביעי) בבית המשפט המחוזי בתל אביב, כדי להעיד במשפטו של הקבלן יאיר ביטון. עדותה המצופה של זקן התקיימה לאחר שבפעמים האחרונות היא לא הגיעה לישיבות שנקבעו עבורה ובית המשפט הוציא לה צו הבאה. היא הגיעה מלווה בבנה ומסרה עדות קצרה וטכנית בלבד, על מנת שניתן יהיה להגיש את ההקלטות שמסרה למשטרה, בהן נשמעות שיחות בינה לבין ביטון. בעדותה היא אישרה את דבר קיומן.



זקן פתחה את עדותה בהתנצלות בפני השופטת, טלי חיימוביץ', על כך שלא הגיעה לישיבות הקודמות שבהן הייתה אמורה להעיד. "הפרקליטות הדליפה לתקשורת שאני חוששת לחיי. אם כך הדבר, למה המדינה לא הגנה עלי, מאחר שאני עדה של המדינה?" אמרה. "אני כל כך משתדלת להחזיר את חיי למינימום האפשרי של נורמליות. אין לי את זה. אני מנסה בכל כוחי להבריא את עצמי ולהחזיר את חיי חזרה. אני לא רוצה להיות פה, כשכל התקשורת בחוץ, בגלל שעורך דין רוצה לקבל כותרת על הגב שלי. די כבר לשאלות האלה שנוגעות לפרשה שפגעה בי ובמשפחתי".



זקן התבקשה להעיד על שיחות שקיימה עם הנאשם, בעל חברת ב. יאיר, והוקלטו על ידה. ההקלטות הוצגו למשטרה בעת שזקן מסרה עדות נגד מעסיקה לשעבר, אולמרט, בזמן שריצתה עונש מאסר בגין חלקה בפרשת הולילנד. מדובר בשלב ההוכחות במשפט, שבו על פי כתב האישום, חבר ביטון לארגונו של העבריין יצחק אברג'יל, נאשם נוסף בפרשה, כדי להוציא במרמה כספים מהחברה הציבורית ב. יאיר, לצורך מימון ארגון הפשיעה.



מי שעלה גם הוא להעיד לפני מספר חודשים הוא אברג'יל, שאמנם הובא על ידי שרות בתי הסוהר מכלא איילון, שם הוא מרצה עונש מאסר, אולם נקט בפתרון יצירתי על מנת לא להשיב לשאלות התביעה וההגנה: עם כניסתו לאולם, שלף אברג'יל את מכשיר השמיעה מאזניו, כך שלא יוכל לשמוע את השאלות, שתק לכל אורך העדות ולא שיתף פעולה עם בית המשפט.



התובע השמיע לאברג'יל שתיים מבין אלפי השיחות שהקליטה המשטרה, שיחה שהתקיימה בינו לבין אחד הנאשמים, ניסים פינס, בה דורש ממנו אברג'יל "את הכסף עכשיו". התובע אמר לאברג'יל: "מהשיחה עולה שאתה נותן פקודות לפינס. הוא הודה שבמשך ארבעה חודשים העביר לך ולאנשיך 2.4 מיליון שקל מהכספים של גן רווה".



בשיחה נוספת בין פינס לאברג'יל, הם נשמעים מדברים על "החבר" שלהם. התובע טען כי זהו שם קוד ליאיר ביטון. "נתת הנחיות ליאיר ביטון על הפרויקט שניהל ניסים פינס באילת", הטיח התובע. בשלב מסוים הכריזה עליו השופטת כעד עוין, אך גם לאחר צעד זה, המשיך אברג'יל רק לחייך לעבר הנוכחים באולם – ולשתוק.