אתמול בשעות הערב הגיעה לחדר המיון של המרכז הרפואי שיבא אישה בסוף שנות ה-40 לחייה, בשבוע 23 להריונה. מבית החולים נמסר כי האישה סבלה מהליך זיהומי חריף ומות עובר תוך רחמי. במהלך הלילה מצבה התדרדר והיא טופלה ע"י הצוות הבכיר באגף נשים. מערכות גופה קרסו ולאחר מספר שעות נקבע מותה. המקרה דווח למשרד הבריאות.



בחודש שעבר אישה בהריון מתקדם מחיפה החליקה - והרופאים הצילו את חייה וחיי העוברית שבבטנה. האשה, סוזאן זעזע (27) ניקתה את ביתה, ולרגע לא דמיינה שהדבר יסכן את חייה ואת חיי העוברית שבבטנה. סוזאן פתחה את יומה כבשגרה. היא שלחה את שני ילדיה ללימודים והתפנתה לניקיון הבית. כשהחלה לשטוף את הרצפה בביתה, החליקה ונפלה בעוצמה על צדה, כשהיא נחבטת קשות מהרצפה. הכאב החד שהרגישה הבהיר לה כי היא סובלת מפציעה רצינית, אך זעזע, שהייתה בשבוע ה־37 להריונה, שהתה לבדה בבית ולא הצליחה לזוז. 



"הבנתי שאני חייבת להזעיק עזרה וזחלתי בקושי רב אל הטלפון. צלצלתי לשכנה, התקשרתי לאמבולנס ופתחתי את הדלת. אחר כך אני כבר לא זוכרת כלום", שחזרה. 



כאשר הגיע צוות מד"א אל המקום, התברר שסוזאן סובלת משבר באגן, בו לא ניתן לטפל בשטח - והיא הובהלה אל חדר המיון בבית החולים רמב"ם בחיפה. בבית החולים התגלתה הפציעה כחמורה ומורכבת במיוחד, בעיקר בשל העובדה שהפצועה נמצאת בשלבי היריון מתקדמים. החבלה אף לוותה בדימום רב, שסיכן את חייה של זעזע ואת חיי העוברית שברחמה. 



זעזע הובהלה אל חדר הניתוח, כאשר צוות רופאים רב־תחומי הוקפץ מהבית על מנת לסייע בניתוח משולב, שבו טופלו השברים והפציעה המורכבת באגן וכן בוצע ניתוח קיסרי. 



הניתוח המשולב ארך כשש שעות וחצי ולקחו בו חלק ד"ר יניב ציפורי, ד"ר רועי לאוטרבך וד"ר אמנון עמית ממערך ההיריון והלידה, לצד האורתופדים ד"ר ראובן הבר ופרופ' אלי פלד, אורתופד בכיר ברמב"ם ומומחה באורתופדיה קלינית. בניתוח המורכב השתתפו גם את רופאי מחלקת ההרדמה, ד"ר דקל לייט וד"ר משה כהן. 



בתום הניתוח, שהסתיים בהצלחה, הועברה האם להתאוששות והמשך טיפול במערך האורתופדי ואילו בתה הועברה לפגיית בית החולים להשגחה.