התפתחות משמעותית בחקירת הפיצוץ ביפו, בו קיפחו את חייהם שלושה בני אדם. לאחר פעולות חקירה מאומצות של צוות החקירה במרחב יפתח התקבלה הבוקר (חמישי) ראייה פורנזית שבמשטרה מעריכים כי היא יכולה להיות בעלת השפעה מכרעת לגורלו של תיק החקירה. נציין רק שבשעות הבוקר היה ברור במשטרה כי הם מביאים לביהמ"ש השלום בתל אביב את שני החשודים, בעל החנות והעובד שלו, מתוך כוונה לשחררם ממעצר. אלא שעוד בטרם החל הדיון, נרשמה ההתפתחות המשמעותית ובמקום בקשה לשחרור הגישו נציגי המשטרה בקשה להארכת מעצר נוספת וזאת כאמור התקבלה על ידי בית המשפט, שהאריך את מעצרם של השניים בחמישה ימים. 

נציין כי בהארכת המעצר הקודמת הבהיר ביהמ"ש השלום בת"א חד משמעית כי במידה והמשטרה לא תצטייד בדיון הבא עם הצהרת תובע, קרי התחייבות לכוונה של הפרקליטות להגיש כתב אישום נגד השניים, נוכח החומר שנאסף בתיק הוא לא מוצא עילה להאריך את מעצרם פעם נוספת. עד אמש בשעת ערב מאוחרת נערך צוות החקירה לעובדה כי הם מביאים הבוקר את שני החשודים על מנת לבקש מביהמ"ש לשחררם בתנאים מגבילים, אלא שחלה כאמור ההתפתחות הדרמטית, עם קבלתה של ראייה ש"נתנה פוש לעלילה" כפי שהגדיר זאת גורם המעורה בפרטי החקירה. 

זירת האסון ביפו. צילום: אבשלום ששוני
זירת האסון ביפו. צילום: אבשלום ששוני
כעת בכוונת המשטרה לעמת את שני החשודים עם אותה ראייה ואף לערוך עימות ביניהם בהתייחס אליה. המשמעות היא כי אם יוכח שהראיה מוצקה ואיתנה תגבש המשטרה תשתית להגשת כתבי אישום נגדם. במידה והחשודים יצליחו להפריך את הקשר שלהם לאותה ראייה, ככל הנראה דינו של התיק להיגנז.