שאול הכנעני, נהגו ועוזרו הפרלמנטרי של ח"כ דוד ביטן (ליכוד), יו"ר הקואליציה היוצא, החשוד במעורבות בפרשיית השחיתות בעיריית ראשון לציון, הכחיש הערב (חמישי) בראיון לערוץ עשר את המיוחס לו. כזכור, המשטרה חושדת כי הכנעני שימש כשליח להעברת כספים בין איש העסקים משה יוסף לבין ביטן. "בשום פנים ואופן לא, לא היה ולא נברא, מעולם לא ראיתי העברות כספים", טען. 
הכנעני סיפר על מעצרו בפרשה. "בשש בבוקר מגיעים חוקרים דופקים בדלת, מגיעים. הפתעה, באמת הופתעתי. יש חקירות אני עוזר לו אני איתו הרבה מאוד שנים. זה גם לגיטימי שיעצרו אותי, לא חשבתי לרגע שלא יעצרו אותי, עלו לי בראש כמובן מחשבות כאלה כי אני לא מנותק מהעולם הזה,אני לא איזה חייזר פה. ואז באמת הפתיעו אותי. נחקרתי שש שעות ושחררו אותי למעצר וזהו. סיטואציה קשה: באים, לוקחים אותך, וואו, וואו. 'הלו מה קרה את מי אתם לוקחים? אני לא מבין אלן אתם הולכים. את מי אתם לוקחים? את מי? אני השתגעתי מזה, לא הבנתי' ". 

עו"ד סוזי עוז סיני ארניה, פרקליטתו של הכנעני, אמרה: "מרשי מעולם לא שימש כבלדר של כספים כלשהם ולא דבק בו כל רבב פלילי וזה דבר שאנחנו חוזרים עליו שוב ושוב, זו גם הגרסה שהוא עצמו מסר. עובדתית, לאחר שהוא נחקר, הוא שוחרר ביוזמת המשטרה הוא היום לא נתון בשום תנאים מגבילים והדבר למעשה מדבר בעד עצמו".

בנימין נתניהו ודוד ביטן מתחבקים בחתונת בתו של ביטן. צילום: אלירן אביטל, לאגו מרכז אירועים וכנסים בראשל"צ
בנימין נתניהו ודוד ביטן מתחבקים בחתונת בתו של ביטן. צילום: אלירן אביטל, לאגו מרכז אירועים וכנסים בראשל"צ


הכנעני אישר כי הוא מכיר את יוסף מספר שנים, וכי איש העסקים וביטן קרובים. הנהג והעוזר הפרלמנטרי סיפר כי הוא וביטן נהגו לשבת בחנות הרהיטים "מצדה", שעל פי החשד הייתה מוקד מפגש למעורבים בפרשה, פעם או פעמיים בשבוע. "היינו יושבים בכיף. פטפטנו, צחקקנו לנו קצת" . הוא אישר גם כי היה אורח בחתונת בתו של ביטן, שעומדת במרכז הפרשה. "איזו שאלה. אני מכיר את רוב האנשים ויש הרבה אנשים מהפוליטיקה שהיו שם", סיפר. "נכנסתי, ישבתי שם במרפסת, איפה שהפעילים. ישבנו ודיברנו ופטפטנו". עם זאת, הכנעני הכחיש כי היה עד להעברת כספים מיוסף כתשלום עבור אולם האירועים.

ביטן והכנעני לא היו בקשר כבר שבועיים, בשל התנאים המגבילים בהם הם נתונים, והאחרון שמע מכלי התקשורת על כוונתו של יו"ר הקואליציה להתפטר מתפקידו. "הוא חייב להתפנות. להיות יו"ר קואליציה זה עבודת פרך, זו עבודה שאין לך זמן לשום דבר. אין לי ספק שהוא עשה את הדבר הנכון", אמר. הנהג והעוזר הפרלמנטרי הכחיש כי הוצע לו להיות עד מדינה. "על מה שיציעו לי להיות עד מדינה? על כלום?", שאל. ח"כ ביטן צפוי להיחקר שוב בתחילת השבוע הבא.