תייר מאוסטרליה פנה למשטרה אתמול בשעות הבוקר כשהוא מבוהל וסיפר לשוטרים כי כמה שעות קודם לכן הוא וילדיו אכלו במסעדה בעיר העתיקה בירושלים ובסיום שילמו את החשבון באמצעות כרטיס האשראי. כמה שעות לאחר מכן הוברר לתייר כי חשבונו חויב במקום בסכום של 350 שקל בסכום של 36,000 שקל (!). חוקרי מרחב דוד פתחו בחקירה, איתרו את המסעדה וזימנו לחקירה שניים מבעלי המסעדה שמיד ביטלו את החיוב והשיבו לתייר את כספו.
התייר, שהיה נרגש מהמענה המהיר של השוטרים, חזר לתחנת המשטרה כעבור כמה שעות יחד עם ילדיו, כשבידו עוגה אותה ביקש להעניק לשוטרים, להם הודה שוב על הפעולות המהירות שנקטו להשבת כספו ושבזכותם יוכל הוא וילדיו להמשיך את טיולו בארץ. במשטרת ירושלים ציינו כי אחד מהנדבכים המרכזיים בהם הם פועלים הינו לסייע לאלפי התיירים המגיעים לביקור בעיר העתיקה לאורך כל ימות השנה, להם נותנים מענה מהיר ומקצועי על מנת שיוכלו להמשיך את טיולם בבטחה.

העוגה שהעניק התייר לשוטרים. צילום: דוברות המשטרה
העוגה שהעניק התייר לשוטרים. צילום: דוברות המשטרה


כזכור, באפריל 2016 פורסם כי עולים מצרפת אשר התיישבו לארוחה במסעדת 'שיפודי ציפורה' באילת הופתעו לגלות שחויבו על 60 שקלים נוספים. פייר זיתון, אחד הסועדים שקיבל את החיוב המיותר, אמר: "הם חשבו לעשות את זה לתיירים, לצרפתים, בגלל שהם חושבים שהם לא קוראים עברית. כתוב למטה: 'לא כולל שירות'". לדבריו מדובר בגניבה. "הלכתי לבעל המסעדה והוא אמר לי: 'זה כי כל הצרפתים באו ולא נתנו שירות, אם אתה לא מבין את זה אז תצא מהמסעדה'", הוסיף זיתון.