הצלה כחול לבן: תינוק בן יומיים, אשר נולד לזוג פליטים ממלחמת האזרחים בסוריה בקפריסין הובהל הלילה (שבת) בהטסה רפואית מיוחדת לניתוח מציל חיים בבית החולים תל השומר בישראל. האירוע החל לאחר שמשרד הבריאות של קפריסין פנה לשגריר ישראל במדינה, סמי רבאל, וביקש את סיועו בטיפול בתינוק, שנולד עם פגם חמור בלבו ללבו. 



משרד החוץ, בשיתוף פעולה עם גורמי הביטחון ומערך ביקורת הגבולות בנתב״ג, פנה בדחיפות,טרם כניסת השבת, לשר הפנים אריה דרעי וקיבל אישורו לכניסתם ארצה של התינוק מלווה באביו,פליט מסוריה השוהה בקפריסין. התינוק אושפז ביחידה לטיפול נמרץ תינוקות בבית החולים שיבא. במשרד החוץ ציינו בסיפוק שיתוף הפעולה המהיר של כל הגורמים,ערב השבת, אשר אפשרו להיענות לאלתר לבקשת רשויות קפריסין,במאמץ משותף להציל התינוק הסורי.



הובהל לניתוח חירום בהטסה אווירית. התינוק הסורי, צילום: חברת גשר אווירי
הובהל לניתוח חירום בהטסה אווירית. התינוק הסורי, צילום: חברת גשר אווירי



ד"ר איתי פסח, סגן מנהל בית החולים לילדים, ספרא בשיבא סיפר: "לפנות בוקר הגיע אלינו תינוק בן שלושה ימים אשר נולד עם מום לב מולד. התינוק מאושפז ביחידה לטיפול נמרץ לב, מצבו יציב והוא יעבור ניתוח במרכז למומי לב מולדים בשיבא. העברתו של התינוק, בן לפליטים סורים הנמצאים בקפריסין הינה חלק מהפעילות הבינלאומית ששיבא מוביל,במסגרת זו הוקרם המרכז לסיוע הומניטארי בשיבא אשר מטרתו לסייע במקרים מורכבים למטופלים בכל העולם. בזכות שיתוף פעולה הדוק עם משרד החוץ ומספר רב של גורמים נוספים הצליחו להעביר גם תינוק זה לקבלת הטיפול הרפואי המקצועי ביותר".